Stackers gubben!

Egentligen borde jag inte sitta här, men jag tänkte skriva ett sista inlägg för ikväll. Sen ska jag faktiskt göra klart allt och gå i säng. Dagen och kvällen har varit ganska jobbig. Har varit fruktansvärt grin och gnäll från Albins sida och han har som vanligt varit trött nästan hela tiden. Tommy kom hem 14.30. Då gick vi och la oss på sängen alla tre och sov en stund tillsammans.
Jag gjorde "Go´rätt´n" till middag och den var självklart god. Receptet hittar du här. Har ni aldrig gjort den förut så tycker jag verkligen att ni ska göra den.
Tommy var bort till sin pappa och satte i Albins bilstol och lånade sedan hem den bilen. Vi ska ha den till stan imorgon och sedan till Sundsvall på Lördag, så vi får lite mera plats. Hade vi haft sierran så skulle ju den vara full redan när vi åker.

Nu ikväll har vi slängt in två tvättar, bättre sent än aldrig. Imorgon ska vi tvätta klart och göra lite smått och gott innan vi far. Packa bland annat.
Annars har som sagt kvällen varit jobbig. Fast Albin fick en bra eftermiddagslur, har bajsat idag och ätit lika bra som vanligt så har han varit så missnöjd. Och sedan upptäckte vi att det kom mer och mer snor ur näsan. Han fick flaskan vid åtta och somnade i Tommys famn. Men när han la han i sängen, så vaknade han och skrek sittandes. Ville inte somna om. Då hör vi hur täppt han är i snoken. Jag provade använda "Näsfridan", men det kom inget. Utan han måste ha svällt upp väldigt mycket inuti, sen smällen igår. Han kunde knappt andas och bara skrek. Man blir ju förtvivlad.

Stackers lilla hjärta. Jag blir grinfärdig för att jag är så trött och less på allt. Och för att jag tycker så otroligt synd om honom, och att han inte kan tala om hur det är heller. Måste vara hemskt. Men han fick iallafall nässpray och sedan fick han somna på mig i sängen en stund, tills jag la över honom i hans säng. Så nu sussar han, men vi får väl se hur det går. Jag gruvar mig som bara den. Han verkar ju dessutom ha problem med magen, som jag redan nämnt. Det är inte lätt att vara Albin Larsson. Jag sa till Tommy att det ändå är tur att han har oss, och nässprayen. Så fort han somnade så satt jag och njöt för att han är så underbar och söt. Och jag sa till Tommy att "Gud vad jag älskar honom, ännu mer när han är tyst och sover" :)
Men därför så tänkte jag göra mig klar för att lägga mig. Vi får väl se om jag återkommer imorgon bitti... Godnatt!

Kommentarer
Postat av: kakan

Naaaw lilla busen då! hoppas han blir bättre snaaart! <3



Jo du jag har haft inbrott hemma.. sjukt äckligt... dom tog du datorn o kameran o videokameran o allt... minnenerna från BB och förlossningsdagen... :( men men va gör man? jag får skaffa nya minnen istället... kramar på dig!!

2009-06-11 @ 22:44:13
URL: http://kakaans.blogg.se/
Postat av: Daniel

Men stackars lille gubben



Hoppas det e bättre imorgon!!

2009-06-11 @ 23:33:08
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Ung pappa till Inez

Lär han sig att visa saker gör ont och försöker undvika dem eller?

2009-06-12 @ 00:26:12
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: Pappapoet♥

SV: Jodå, förutom att allt är det tre gånger dyrare här än "hemma" så är det helt okej här, saknar dock naturen hemifrån :D

Hur kommer det sig att det blev Ramsele av alla ställen?

2009-06-12 @ 00:34:08
URL: http://pappapoet.blogg.se/
Postat av: Amanda

Men stackars lilla Albin! :o( jag blir också tjutfärdig när jag läser detta,. Stackars trötta mamma också! Vilket jobb du gör gumman! Du är fantastisk! Glöm inte det!



Hoppas ni får en fin fredag idag!

KRAM

2009-06-12 @ 07:54:44
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Sofie

Stackars er lilla pojk.. Inte kul när dom inte mår bra..

Hoppas det lägger sig i näsan lite på han.. Hemskt när dom inte kan andas i näsan ju...



Sv: Med oss är det bara bra.. Casper växer och växer... Har snart inga kläder som passar han längre.. men allt är underbart..

börjar ÄNTLIGEN lära mig lite av hans signaler nu! :)



Ha en bra dag! :)

2009-06-12 @ 08:43:58
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Victoria

Självklart kan vi pyssla lite, det är inte alls svårt men superkul tycker jag i alla fall. Vi får ta en pysseldag här framöver.

2009-06-12 @ 09:26:50
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Emma

Åh de receptet ska jag prova, lätt! Låter ju super gott :) Fast får bli när jag kan äta :)



Åh stackars liten, tycker så himla synd om han och jag förstår er förtvivlan. Han kan ju inte precis säga VAR han har ont eller VAD han tycker är jobbigt... Hoppas ni får en trevlig utflyckt iaf..



Massa varma kramar till mina favoriter <3

2009-06-12 @ 12:19:22
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0