Go´rätt´n

Tänkte dela med mig av den goda maten jag
gjorde igår, genom att visa receptet.
Det är så gott, enkelt och hyffsat billigt.

Man kan börja med att smörja en ugnsform med smör.
Sätt ugnen på 175 grader.

Man kan använda fläskkarré, fläskkotletter eller kycklingfiléer.
Ska man ha kött så tycker jag att benfri karré är bäst och godast.
Men kycklingfiléerna är också smaskens!
Sprid ut skivorna/bitarna i formen.
(Dom ska vara råa kanske jag måste säga?)


Sedan tar du en skål/bunke att göra sås i.
Såsen består av :

3 dl grädde
5 dl creme fraishe
1 dl soya
4 tsk sambal oelek

(Man kan ta mer av sambal oelek, om man vill ha det starkare)

Blanda såsen och häll den sedan över köttet i formen.
Sätt in formen i ugnen, i hela 1½ timme.

Sedan ris och god sallad till det. Så är middagen fullbordad.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det där ska jag testa någon gång, lät smaskens! :D

2009-02-07 @ 20:26:42
URL: http://magnifikaerika.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0