Stress

Hade Hilma fått välja så skulle vi nog lämnat hemmet en timme tidigare i morse. Hon skrek, grinade och hängde & drog i mig. Ville även klä på sig ytterkläderna redan vid halv åtta, så hon stod färdig och redo vid tio i. Antar att hon ser fram emot dagis, vilket är jättebra! Men allt skulle ju gå mycket smidigare om hon kunde samarbeta lite med mamma.

Men ibland kan hon ju faktiskt hjälpa till också

På morgonen börjar vi oftast med lite mys, om tid finnes. Sen ska jag försöka klä på mig, sminka mig, plocka lite (kaffe & frukost är bara till att glömma), barnen ska få i sig frukost, borsta tänder, tvätta sig, få på sig kläder, deras väskor ska packas, blöjor ska bytas och bilrutor ska skrapas. Jag har ju "bara" två barn och trots att vi kliver upp klockan sex och dom inte börjar förrän halv nio så blir det stress.

Älskade skitungar

Denna dag gick iallafall galant den också. Jag lämnade Hilma efter en liten stund på dagis och idag skulle hon prova sova där för första gången. Hon hade lagt sig på madrassen, somnat fort och sovit ungefär 1,5 timme. Jag blir alldeles tårögd över hur fantastiskt duktig hon är. Våran lilla tjej känns plötsligt så stor. Att jag börjar jobba på måndag och sedan ska lämna henne varje dag är svårt att fatta...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0