Det okända

Jag vet att många inte tror på sånt här utan mest tycker att det är fjantigt. Men jag är ganska övertygad om att det "spökar" här hemma, inte bara jag som märkt det. Bland annat så har det ett par gånger varit "någon" som gått eller sprungit uppe på övervåningen sent på kvällen eller natten. Det har hörts väldigt väl. Har då gått upp och kollat eftersom Abbe sover där uppe. Men han har legat helt stilla nerbäddad och sovit gott. Sist var bara för någon vecka sedan, när jag även hade vännerna Kajsa & Elina här och Kajsa följde med mig upp direkt. Det var samma sak då!  LÄSKIGT!

 


Ikväll var det till och med snäppet läskigare. Tommy nattade Abbe runt halv nio. Men sedan gick det inte många minuter innan prinsen kom ner, lite otröjen. Och så säger han "det känns som att någon sitter och stryker på mitt täcke och det är inte jag". Vad säger man då? Det slutade iallafall med att han fick lägga sig nere i våran säng med pappa. Stackers pojk! Jag hoppas inte det fortsätter så han blir rädd och får mer problem med sömnen. 

Det kanske bara är Albins underbara gammelfarfar Bertil som vill ha lite koll på sitt barnbarnsbarn. Och det har vi såklart inget emot, bara han inte blir rädd att sova uppe i sitt rum!

Kommentarer
Postat av: Kristina B

Tror att han håller koll i Myrdalen också, har upplevt flera oförklarliga händelser där.....

Svar: Ja det tror jag med Kristina! Vi har också märkt massor där, framför allt första sommaren efter att han hade gått bort. Men nu har det varit lugnare där :) Klart att storbonden ska vara kvar där i Myrdalen och hålla ställningarna :)
Karin Nilsson

2014-10-10 @ 06:48:19
Postat av: Sofia

Läskigt! Men jag tror också på sådant så för mig låter det inte alls konstigt :)

Svar: Ja lite småläskigt kan det vara ibland! Ja det är utan tvivel för min del :) Men ibland önskar man att man kunde få mer konkreta bevis :)
Karin Nilsson

2014-10-10 @ 19:31:26
URL: http://mittlivinorr.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0