Agnes-dagen

Hade jag fått bestämma hade Hilma fått heta Agnes i förnamn, för det namnet har jag tänkt på sen Albin låg i magen. Både för att det är så fint, för att det finns i släkten och passar så bra till Albin. Men sambon vägrade.

Namnet Hilma låg förstås lika högt upp på listan och var det första vi kom riktigt överrens om. Så roligt också med tanke på att både min och sambons gammelfarmor hette det. Nu så här i efterhand så känner jag att hon passar mycket bättre som Hilma, vårt griniga, söta och tjuriga lilla busfrö!

Hon fick iallafall Agnes som mellannamn. Hilma Agnes Margareta. Idag står det Agnes på almanackan, så grattis till alla som heter det! 
Vi tänker extra mycket på en liten liten Agnes som är i himlen.


Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Grattis till fasters minsta prinsessa på namnsdagen <3

Tack snälla för kommentaren! Och även om jag är väldigt skonad från elaka kommentarer, så älskar jag all nätkärlek jag faktiskt får genom bloggen <3

Kram

2014-01-21 @ 16:28:40
URL: http://www.elinteg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0