Den första dagen

Efter ungefär tio veckors sommarlov började Albin i förskoleklass idag, alltså en väldigt stor dag såklart. Skolan började halv nio och jag var med där i cirka två timmar, så mysigt. Det var lek, fruktstund och fröken hade högläsning. Jag fick t.o.m en kopp kaffe. 

Abbe fick göra egna skyltar till sin hylla och låda. Ni kan väl aldrig gissa vad han ritade bredvid sitt namn? Jo, en lastbil! Jag & Hilma hämtade iallafall honom halv två och brorsans första skoldag hade gått som en dans. 


Tommy började jobba efter 7,5 veckas "semester". Det innebar självklart lite ångest för oss alla. Men bara man kommit in i rutinerna igen och vant sig ska det nog gå bra. 


Det är ju inte så länge tills jag & Hilma också börjar om på nytt. I slutet av september är det tänkt att jag ska återgå till arbetet och Hilma ska gå heltid hos dagmamma, spännande saker!

Men just nu är vi tjejer i detta hem rätt så förkylda. Så vi nyser, snorar och hostar om vartannat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0