Dagens syssla

Idag har jag ägnat ett par timmar inne i Hilmas rum. Rivit bort all tapet och tagit bort lister osv. Ni vet ju att det även innebär massa möblering, dammtorkning, dammsugning och sopor. Underst döljdes en gammal pissgul men ändå ganska frän 70-talstapet.

Tråkigt nog så lyckades jag göra världens hål i väggen med kofoten, bara för att golvlisten satt som attan...


Skönt att vara en bit på väg. Nu ska taket målas och väggarna ska spacklas och målas vita. Det får duga till jag bestämt mig för vad jag vill göra där. Det ska såklart bli nytt golv också. Ser så fram emot att få det riktigt fint där inne...

Kommentarer
Postat av: Elin - Livat på torpet

Spännande! Vad blir det för tapet där inne? Eller ska du måla allt?

Svar: Ja jag hoppas att det snart blir finare och fräschare där inne :) Jag har nog tänkt måla allt vitt, om jag inte lyckas bestämma mig för en tapet innan :)
Karin Nilsson

2014-08-25 @ 07:54:55
URL: http://blogg.loppi.se/elinteg
Postat av: Victoria

Kul att få göra om, vi hade tänkt fixa hallen uppe nu i höst.

Svar: Ja det är ju alltid roligt att göra om. Framför allt att få fräschare. Lite jobbigt bara att varken jag eller Tommy är händiga. Har massa planer men inte så mycket som händer :) Roligt att fixa hallen! Vad har ni tänkt?
Karin Nilsson

2014-08-25 @ 09:44:50
URL: http://victoriajul.blogg.se
Postat av: Kent & Eleonore

Åh, vad kul att ni gör så fint på Lingonstigen! :-) Roligt å se.. :-)

Svar: Roligt att du tycker det :) Det är mycket att göra men blir nog bra till slut, en sak i taget :)
Karin Nilsson

2014-08-25 @ 18:46:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0