Enkel fiskgratäng

Härom dagen gjorde jag en väldigt enkel fiskgratäng, som blev helt okej tycker jag. Den blev godkänd av Tommy och Albin också och då är det ju riktigt bra! Inte alls många ingredienser och gick ganska snabbt att göra. Det gillar jag!



4 portioner

400 g fiskfiléer (tex torsk, sej eller hoki)
En purjolök
Färska champinjoner (5-10 st)
1 dl mjölk
2-3 dl grädde
3 msk citronsaft
2-3 dl riven ost
Torkad dragon
Salt & Peppar


Börja med att steka på purjon och champinjonerna. Jag tog även räkor!
Lägg detta på botten av en ugnsform. Lägg fiskfiléerna ovanpå.
Häll på saften från en citron, mjölken och grädden.
Krydda med salt, peppar och dragon. Strö över osten.
In i ugnen i 20-25 minuter. 200 grader.
Servera med potatis eller mos!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0