En kanonhelg!

Ja vilken helg vi haft! Jag var ledig från jobbet i Fredags, vi kom iväg vid 9-tiden. Gjorde ett stopp i Övik där det var planerat (sen flera veckor tillbaka) att vi skulle gå på Paradisbadet. Men Abbe ville tyvärr inte. Och han hade alldeles för lite tålamod och för mycket spring i benen, så det gick inge vidare att gå på stan heller. Har aldrig ätit så fort i hela mitt liv tror jag, åt upp en hel pizza och drack upp en hel dricka på kanske högst 10 minuter. Inne på leksaksaffären mådde han som en kung. Han fick välja vilken leksak han ville, till rimligt pris förstås, och det blev en brödrost. Jag fick gå in för mig själv på Gina Tricot i 10 minuter, köpte ett par leggings, ett linne och en tröja. Sedan åkte vi vidare mot Umeå och Kennet med familj. Resan gick bra. Underbart när vi väl var framme. Myste massa med söta lilla Linn. Abbe trivdes jättebra direkt och lekte med sin nya brödrost. Det bjöds på god middag - Tjälknul, potatisgratäng, rödvinssås och sallad. Sedan godis och kortspel med Tommys & Kennets bror Magnus som också tittade förbi.

Lördagen började med god frukost. Sen ett besök på Leos Lekland. Där tog det bara 5 minuter innan Abbe gjorde illa munnen så blodet forsade, men han fortsatte leka ganska snart. Efter 2 timmar där åkte vi vidare till stan där vi åt en sen lunch och strosade i lite affärer. Albin skötte sig jättebra! Är så imponerad av hur gullig han varit mot Linn och hur förtjust han varit i henne. Han har pussats, kramats och gullat en massa, puttat runt på henne i gåstolen, lekt med henne och plockat upp hennes saker hela tiden.
Vi for hem, slappade i soffan och Jonna pysslade lite med Albin. Vi tog det bara lugnt. När barnen hade somnat smaskade vi på godsaker och tittade på en film - "In Time", som var helt okej.

Söndagen åt vi frukost i lugn och ro, packade ihop allt och gjorde oss i ordning. Vid 11 sa vi adjö och åkte mot Vännäs och min bästa vän Jessika, hennes Micke och deras söta lilla Stella. Gud vilken goding! Ännu mera bebismys. Det blev lite fika och surr också såklart. Efter två timmar åkte vi hemåt, resan hem gick ännu bättre.
Vi har som sagt haft en kanonhelg, men det är alltid lika skönt att komma hem. Saknar dom redan dock!
Bjuder på lite bilder.



Abbe & Jonna i full fart :)


Jag, älsklingen och sötaste Linn ♥


Goa glada gumman Linn :)


Linn növlar Abbe och båda har lika kul :)


Albin myser med Linn, och ser ut att njuta ♥


Vilka ungar ♥ (Här ser man lite av Abbes fläskläpp)


Kennet och Linn :)


Jag myser med sötaste Stella :)


Fy så söt man kan vara!


Fina familjen ♥


Kommentarer
Postat av: Jonna

Vilken kanon helg vi hade de kan jag instämma om längtar tills vi ska till Ramsele :)

2012-03-27 @ 08:19:54
URL: http://jonnaek.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0