Midsommar & Bildbomb

Vi har haft en helt underbar helg, om man bortser från alla satans mygg som höll på att äta upp en och göra mig psykiskt störd. Vi åkte till vårat smultronställe Myrdalen i Torsdags där även Elin och Kennet med familjer befann sig. Det blev surströmmingspremiär för i år, svärfar var också med. Gött! Senare på kvällen blev det kortspel. Allmänt trevligt alltså. Att umgås med våra familjer, nära & kära är ju alltid bäst!
 
Fredagen började med att Abbe sprang upp från sängen för att börja leka med Edvin direkt klockan halv sju på morgonen. Det var kanonväder, det blev lite fiske, midsommarstången gjordes och en massa roliga saker för barnen som Kennet & Jonna hade ordnat. Dom var så nöjda efter att ha fått vaska fram guldstenar, fått alla rätt på deras tipsrunda, haft ankrace i bäcken, hittat skatten på skattjakten och fått bomba farbror/morbror Kennet "vikingen" med vattenballonger. Verkligen jätteroligt, tack söta ni för allt ni gjorde för grabbarna!
På kvällen grillade vi goda grillspett. Tyvärr blev det aldrig någon dans runt stången, myggen gjorde det outhärdligt så vi fortsatte firandet inomhus. Än en gång blev det kortspel när barnen hade lagt sig.
 
Lördagen ägnade vi mest åt att plocka ihop, packa alla våra saker och städa. Då var det bara att fara hem och göra oss rena, packa om väskan och bege oss till nästa firande hemma i forsmo. Min bror och min bästa vän "syster" hade gemensam 30-årsfest hemma hos brorsan. Det var supertrevligt. Gott att äta, bra sång, roliga lekar och härligt umgänge. Somnade närmare 4 i morse så jag känner mig ganska seg, trots att jag var
nykter...
 
 

Kommentarer
Postat av: Ida

Vilken härlig midsommar :)
Här regnade konstant hela tiden :(

2012-06-25 @ 14:49:36
URL: http://alexandraida.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0