Biverkningar

Har inte blivit något bloggande i helgen, har som inte haft varken tid eller ork. Det blev lite ändrade planer för oss. Eftersom Tommy var så sjuk och sängliggande så kände jag att vi lika gärna kunde fara redan på Fredagen. Så på Fredagskvällen åkte jag och Abbe till Trolldalen. Där blev det massa mys förstås. Det gick så bra att lägga Albin då att både jag och mamma pappa blev lite chockad. Vi såg på tv, surrade och drack kaffe. Jag gick över till Oppe med familj en stund, såg på Idol och hade trevligt. Albin sov gott den natten, vaknade bara en gång.

På Lördagen klev vi upp, åt frukost, gjorde oss i ordning och tog vagnen bort till Carina en liten sväng. Sedan åkte vi ner på stan. Var på Kappahl där vi köpte en tröja åt Rasmus och en Blixten t-shirt åt Albin. Sedan på Lindex fick Albin en traktor-pyjamas och så hittade vi en t-shirt där åt Rasmus. Gick även på Jysk där vi köpte ett bäddset åt Albin med Spiderman. Sist men inte minst så vandrade vi bort på Skattkistan där jag hittade en otroligt fin Cars-tavla åt Albin. Den kunde jag inte låta bli och spenderade mina absolut sista slantar på den.

Åkte vidare hem till Rasmus på barnkalas. Det var många barn, massa lek & fika, väldigt trevligt. Kände att Albin började bli lite varm, tänkte att febern kanske var på gång. Ingenting märktes på honom såklart. Vi var där i några timmar och just när vi skulle åka hem så kräktes han litegrann. Tog tempen hemma och då hade han nästan 40 grader stackarn. Fattar inte hur han kunde vara så pigg och alert? Så förutom febern och noll aptit så verkade han må bra. Kanske att han hade lite ont i kroppen senare också, verkade som det. Han kunde inte alls komma till ro och somna den kvällen. Det slutade med att jag fick lägga mig med honom klockan 21 och han sov ganska gott genom natten. Tyvärr så vaknade han redan vid 5 morgonen efter och vi klev upp, varken han eller jag är vana att kliva upp den tiden. Usch!

Albin hade ingen aptit alls, han åt pyttelite frukost men annars ingenting. Men drack bra och det är ju viktigast. Sedan började han klaga lite, verkade ha ont. Han kom och sa att han var bajsnödig, så jag satte honom på toa, ingenting hände. Gnällde lite mera och kom strax igen och sa att han var bajsnödig. Han fick sätta sig på toa och då rann det ur honom, som brunt vatten. Stackars lilla hjärta var så dålig i magen och hade nog magnip. Men snacka om att jag blev en stolt mamma samtidigt som jag tyckte synd om honom. Han kom och sa att han var bajsnödig och lyckades bajsa på toan för allra första gången, så duktig ♥ Blev så fundersam vad det var för fel, men tänkte att det nog var pga sprutan. Jag visste han kunde få feber (som man kan få av alla vaccinationer) och jag visste också att det kunde ta minst en vecka innan den kom. Men jag var tvungen att googla om biverkningarna av 18-månaders vaccinet. Läste mig då fram till att man kunde få bland annat hög feber, ledvärk, diarré, kräkningar och dålig aptit. Verkade vara vanligt att det kom efter 7-10 dagar och höll i sig i cirka 3 dagar. Då kunde jag andas ut lite, för då var det ganska säkert att allting berodde på sprutan. Albins feber kom efter 9 dagar.

Idag mår han bra, ingen feber och har inte haft någon diarré eller kräkning. Han har inte haft någon vidare aptit här hemma. Men han fick åka till dagmamma idag eftersom han var så pigg och verkade må bra och där hade han ätit jättebra till lunch (som vanligt) och sedan sovit bra. Hon hade inte märkt nånting, han hade varit pigg, lekt på som vanligt och hon tyckte att han verkade må bra. Så det var ju skönt. Jag jobbade såklart till 12, sedan hälsade jag på Elin och hennes pojkar för att invänta Albins hämtning. Vi drack kaffe, surrade och så fick jag mysa lite med Lill-Tore.

När jag och Albin kom hem så myste vi i storsängen och tittade på film, Abbes favorit Katten Gustaf. Han fick mjölk och en kaka. Jag hade huvudvärk och mådde lite illa så jag försökte vila så gott det gick med min vilde. Fixade middag, som han inte alls åt mycket av. Sedan gick vi på en liten promenad till byn och tillbaka. Han somnade vid halv åtta och sen dess har jag tagit det lugnt. Hunnit prata en sväng med Tina också och planerat Fredagen lite. Tänk att tiden har gått så fort, nu på Fredag åker vi brudar till Sundsvall och har skoj.
Nu har detta inlägg blivit alldeles för långt, så jag tror att jag avrundar här. Hoppas ni alla haft en bra helg?


Underbara barn ♥ Älskar denna bild


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0