Äntligen!

Ännu en dag har rullat på. Albin hade det jobbigt med hostan igår kväll/inatt. Vi klev upp halv åtta i morse, tittade på tv, åt frukost och gjorde oss i ordning som vanligt. Abbe for till dagmamma och jag for på jobbet. Vädret var väldigt ruggigt och blåsigt idag också. När jag slutade gick jag över på ica en snabbis. Hängde upp en lapp där i Söndags eftermiddag om att vi önskar att hyra hus. Det har vi ju velat i flera år men aldrig hittat något som passat. Och det finns knappt några heller, tittar på internet ständigt. Det är redan 4 stycken nummerlappar som tagits men ingen som ringt, lite konstigt tycker jag. Men jag håller tummarna och hoppas på att det kanske ringer snart. Vi bor ju bra som vi gör nu men jag vill ändå ha hus, mera yta och mera förvaring. Man (jag) blir aldrig nöjd! Hängde som sagt upp en lapp, för att se om det finns något intresse. Rätt vad det är så kanske man har tur och det dyker upp rätt person och ser det där.

Jag och Tommy hämtade Abbe tillsammans, sedan åkte Tommy på jobbet. Jag & Albin myste, lekte och tittade på tv här hemma. Vi åt rester till middag och han åt riktigt bra, då blir mamma glad. Det har äntligen börjat fungera med den beprövade "tvärtom-metoden". Först åt han bara några tuggor, styrde han undan tallriken och sa att han var mätt. Då sa jag "Ja, du får inte äta upp Albin" osv och då åt han mer & mer tills tallriken var tom. Haha!
Sedan tog vi en vagnpromenad, trots att det blåste så var det ganska okej. Vi fick klä oss varmt. När vi kom in igen var klockan efter halv sju och det var bara att göra välling och sen göra Albin klar för sängen. Han somnade strax före åtta, sedan dess har jag suttit framför teven. Har sett mitt älskade Desperate Housewives som äntligen börjat igen. Nu är det Cougar Town, kung!


Kärlek  ♥

Älskade unge  ♥


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0