Blåsväder

Det är riktigt otrevligt väder, mulet och blåser kallt. Så tråkigt eftersom man vill kunna vara ute. Blir väldigt sugen på att sola solarium, det var ju några år sen sist. Jobbet har ju gått bra iallafall, har planterat lite inomhusväxter idag. Bland annat några fina som kanske kan köpas till morsdag, hoppas vi. Och det skulle komma en massa nya krukväxter senare, dom får jag se imorgon - spännande!

Hämtade Albin vid halv tolv som vanligt och det hade gått bra idag. Har fyllt i nytt schema åt honom så om någon vecka kommer han börja vara hos dagmamma 5,5 timme per dag istället för bara 3 timmar. Det blir mellan 08:30 och 14:00, det kommer han absolut gilla. Han trivs ju där, älskar att leka med barnen och vill nästan aldrig hem när jag hämtar honom. Hoppas bara det går bra för honom att sova där så blir det kanon.

Just nu så sitter jag bara under en filt och njuter av lugnet medan lillhjärtat sover. Senare idag ska Kajsa & Jim komma till oss som vanligt och Kajsa ska göra dagens middag här hemma, lyxigt! Det blir kycklingpaj och så gör jag en god sallad till, mums! Är redan så fruktansvärt hungrig så jag vet inte vad jag ska göra, måste nog göra mig en macka...




Albin med sina favoriter - Kajsa & Jim


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0