Skräcksjukan!

Vi har haft magsjuka hela familjen här hemma. Och förutom min ryggolycka så var nog detta ett utav det värsta jag varit med om, kan bara beskriva det med ett ord - FRUKTANSVÄRT! Tommy hade "tur" och var bara riktigt dålig i 1-2 dygn, jag var dålig i 5 dygn och Albin i 6-7 dygn. Har fått tvätta som en dåre typ varje dag, kläder, kuddar, täcken, filtar, handdukar, sängkläder & snuttisar bland annat. Har turats om att kräkas, mått illa och haft ont i magen. Jag har haft väldigt ont skallen och kroppen. Vi har inte kunnat äta nånting och haft jobbiga nätter. Ja, det har varit tufft helt enkelt. Att må så dåligt samtidigt som sitt älskade lilla barn mår lika dåligt är inget man önskar någon. Men nu mår vi äntligen bra allihopa och Albin är hos dagmamma idag efter att ha varit hemma med oss i en vecka. Han har börjat äta lite smått, men vi är väldigt förstiktiga med hans lilla magen. Han har nog gått ner ganska mycket i vikt nu också, usch. Har varit så orolig innan han blev bra, men nu är han sig själv igen. Lika vild och busig!

Albin vaknade två gånger igår kväll, varav en gång jag fick sitta med honom i famnen ett bra tag tills han somnade ordentligt. Sen vaknade han mitt i natten och fick komma in till oss, somnade om och vaknade sedan av mitt alarm klockan 7. Då strök han mig på kinden och sa "heej", så jäkla söt & go! Vi låg och myste en liten stund innan vi klev upp. Han fick i sig lite risgrynsgröt till frukost och drack en smoothie, nu är han som sagt hos dagmamma. Tommy ska jobba eftermiddag resten av veckan, vilket känns väldigt trist. Men jag och Albin får väl försöka hitta på nåt roligt ändå. Ser redan fram emot Söndag, för då kommer Albins mormor tills oss och sover över ♥ Då ska vi ha mys!



Kommentarer
Postat av: Victoria

Skönt att ni är bättre tycker synd om er. När vi var dåliga var ju i alla fall S frisk. Läste nånstans att det var en nära döden upplevde att ha vinterkräk sjukan

2010-03-17 @ 14:36:18
Postat av: M.

Vi har vare på långpromenad idag med Karin å Walle :) Gick å vägde kottarna också, jäklar va damen hade gått upp i vikt! haha. +1,1kg sen Januari :P

Nidå?



Ja.. det är väldigt konstigt.. men den kommer väl. Det var ju ändå bara 7 månader sen Hedda kom så mensen har väl inte hunnit rätta till sig än. Har haft en väldigt hoppande mens sen ja fick Emanuel också, så man får se när den dyker upp :P Men just dom där smärtorna va väldigt weird..

2010-03-17 @ 14:42:23
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Julia älskar att kika genom ramen så där :D



Ja, det är ny bil på G men vi har inte hittat någon som vi är nöjd med än. Hittade en som vi skulle få hämta nu på fredag men det går inte att sitta och åka så långt som det var till den, inte nu då man är så här rund om magen :)



SKÖNT att ni mår bättre!! :)



Kram!



2010-03-17 @ 16:29:38
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Hanna

fy farao vad jobbigt! vi har haft den här både en och två gånger... hoppas vi slipper den nu på ett tag! hua!



skönt att ni är bättre nu... kram

2010-03-17 @ 22:47:03
URL: http://hannaofsweden.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0