Nöjda med dagen

Ja vi har som sagt haft besök här hemma. Det har varit riktigt trevligt. Jag, pappa, mamma och Albin åkte och handlade allt som vi behövde till dagens middag. När vi kom hem igen så hade Oppe med familj anlänt, då blev det tårta & kaffe. Sedan gick Oppe & Tommy ut med grabbarna och lekte järnet, dom åkte en massa bobb och pulka. Jag och pappa förberedde maten, mest pappa, jag plockade en massa. Det var verkligen otroligt gott med taccos, det tyckte alla!
Jag myste ganska mycket med sötaste lille Oscar och Albin & Olli lekte som galningar. Man ser hur det skiner om Albin, han älskar verkligen Oliver och dom har så roligt tillsammans trots att det skiljer 3 år...

Halv sju åkte mamma & pappa hem och Tommy gick till sin pappa för att titta på hockeyn. Jag gjorde iordning flaskan och la Albin. Han är så otroligt duktig - något jag inte har berättat. Han har somnat själv 4 nätter i rad nu, vilket han aldrig gjort tidigare. Han har haft väldigt jobbigt med sin sömn ända sedan födsel pga alla problem han haft. Jag är så sanslöst imponerad, chockad, glad och stolt på samma gång, över att han helt plötsligt lyckas med detta? Jag har ju heller inte berättat han han även somnar själv på dagen, vilket han inte heller gjort förr men som har pågått i kanske 3 veckor nu. Bara någon dag som undantag då det inte fungerat men annars har det gått jättebra och det är så skönt...
Iallafall så somnade han själv även ikväll, vid sju-tiden. Då fick jag mysa lite till med resten av familjen som åkte hem vid åtta.

Nu sitter jag och är helt och fullkomligt slut, har en otroligt värkande rygg & nacke och svidande & blödande ögon. Slötittade lite på Melodifestivalen, andra chansen medan jag satt vid datorn. Tommy har slumrat till på soffan nu, så det är nog dags för oss att nanna snart. Får hålla tummarna på en bra natt, för jag vet inte hur jag ska palla något annat? Vi är så nöjda med dagen iallafall, så man kan lägga sig med ett leende. Tommy fick presentkort på Loftet 500 kronor av mamma & pappa och lotter av Oppe med familj...










Liten bildbomb från dagen - underbara barn ♥


Kommentarer
Postat av: M.

Gud va skönt att han har börjat somna själv!:) Man blir ju så mkt mer avslappnad själv också.



Såg också att vi har likadana crosstrainers:P Fräsigt:P

2010-03-06 @ 22:49:40
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Pernilla

Den sista bilden var verkligen supergo!

2010-03-07 @ 09:56:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0