19 månader

Så stor är min lilla pojke nu, helt otroligt vad tiden flyger iväg! Snart går vi in i en ny månad, närmare bestämt April och våren borde väl komma närmare och närmare. Det har iallafall blivit mycket ljusare ute och bara det är ju otroligt skönt. Klockorna har ställts fram en timme, vilket jag egentligen tycker är lite onödigt löjligt.
Vi har nu blivit friska(re) här hemma. Albin har varit feberfri flera dagar och är inte förkyld. Han har fortfarande lite prickar kvar på kroppen, men dom kan ju ta tid på sig att försvinna helt. Det enda är att han fortfarande klagar på att han har ont lite varstans på kroppen, svårt att veta när han inte kan tala om ordentligt. Även svårt att veta om man kan "lita på" honom, eftersom att han kan hitta på lite allt möjligt ibland. Jag har bara fruktansvärt jobbigt i halsen men annars är det bra. Nu hoppas jag verkligen att vi ska få vara friska ett tag, för vi är väldigt trött, slut och less.
Albin var väldigt glad & nöjd av att få åka till dagmamma idag och det förstår väl jag det. Roligt att komma hemifrån och få träffa barnen igen. Dom skulle även vara ute nu på morgonen och förmiddagen, vilket lär vara väldigt skönt och bra för Albin nu. Han fick åka vagn och vinkade glatt till mig när jag åkte därifrån i bilen, så söt så!
Jag passar på att njuta av den här ensamma tiden, för det har varit en ganska tuff vecka. Sitter framför nyhetsmorgon, tror att jag ska brygga kaffe och läsa lite bok. Läste ut "Män som hatar kvinnor" i Fredags, riktigt bra alltså! Så nu har jag börjat på "Flickan som lekte med elden" , och jag lär väl bli lika fastklistrad i den.
Sedan får vi se vad vi hittar på idag. Tommy jobbar iallafall förmiddag i veckan, så det är underbart skönt efter att han haft eftermiddagsskiftet 3 veckor i rad. Det skulle verkligen behövas en storstädning här hemma, för det har inte blivit någon ordentlig städning på flera veckor. Det har berott på sjukdomar och brist på energi helt enkelt. Ska även vika in en massa ren tvätt. Men nu ska jag luta mig bakåt och läsa en stund innan min älskade Abbe ska hämtas hem igen...


 


Lillhjärtat ♥
Första höga-feber-dagen (förra Måndagen).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0