Vacker klagosång

Oj, har det gått en vecka sen jag skrev nu? Tiden går förbaskat fort. Vart ska jag börja? Har väl egentligen inget speciellt att berätta, men tänkte att det var dags att ge ett livstecken. Albin surrar och lär sig mer och mer hela tiden, men annars är inget förändrat. Kallt har det varit, runt -30. Helgen som gått har varit okej på ett vis men ändå ganska jobbig. Jag har varit konstig i magen, mått illa liksom. Det har inte varit magsjuka och jag är inte gravid, så jag vet inte alls vad. Men jag har knappt ätit nånting alls (vilket inte är särskilt likt mig), förutom att vi åt pizza hos svärfar igår när vi tittade på hockey. Igår morse började lingonveckan, vilket gör allt mycket jobbigare. Min värk blir ännu värre under den veckan, helt obeskrivlig! Samma morgon så forsade näsblodet, har aldrig varit med om liknande. Har haft huvudvärk varje dag och varit så matt. Antagligen sitter ju förkylningen i än, både hos mig och Albin. Han har fortfarande sin hosta. Till något annat än klagomål - Idag tog jag mig ett hett bad, så jäkla välbehövligt! Det såg ut som att jag inte hade rakat benen på 1 år, för jag har sån hemsk hårväxt. Men nu är det iallafall gjort. Även hårinpackning och sånt där. Sen har vi varit och handlat lite, ätit middag, lekt och myst. Tommy tog med Albin en sväng till Brorssons och sen till en kompis, så jag fick hålla på med mitt här hemma. Vattna blommor, plocka ihop tvätt, vika in sen tvätt, torka här och där, plocka ihop alla Albins saker, förbereda hans rum och hans saker för kvällen, fixa med disken osv. Det känns som att man inte gör annat... Men Albin somnade iallafall väldigt gott klockan åtta. Då la vi oss i våran bädd och slog på en av våra nya filmer. Det fick bli "Borta bra hemma värst", och den var faktiskt bra, ganska kul. Så fort den var slut ville Tommy sova, Albin vaknade och fick komma in till oss för att somna om på fläcken. Så här ligger jag, ihopträngd bredvid mina två fina pojkar. Så det får jag väl inte klaga på? :) Imorrn är det Måndag igen, och jag säger bara SUCK!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ja det är ju en bit från Ramsele och hit :S



Klarar man första veckan från socker, så känns det himla skönt, och man känner sig stark :P



Allt är bara bra med oss, tiden går bara på tok för snabbt, Tindrah 1 år och 1 vecka redan :S



hur är det själv?

Kram

2010-01-12 @ 13:22:23
URL: http://JohannaAslund.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0