Söndag

Jag tycker dagarna går i rasande fart, framför allt helgerna. Men den här helgen har varit bra. I Fredags var ju Abbe hos dagmamman som vanligt. Jag och Tommy åkte på OK, köpte en pulka och en liten snöskyffel åt lillprinsen. Sedan hämtade vi honom och åkte mot stan, han sov nästan hela vägen. Dom fick släppa av mig nere på stan och så fortsatte dom ragga lite. Jag sprang in på Lindex, köpte en fin muminpyjamas och en bamsebadrock till Albin, vilket var behövligt. Resten av Fredagen bestod av mys hemma hos Albins mormor och morfar. Idag har det också varit bra, ganska lugnt och skönt. Framför allt en nöjd, snäll och go Albin - nästan hela tiden. Han har sovit bra och ätit bra, hurra! Jag har tränat lite på min nya crosstrainer och dammsugat hela lägenheten med den "nya" dammsugaren som pappa fixat, suverän! Det blev en lättsam men god middag bestående av köttbullar, makaroner, brunsås och lingonsylt. Helt otroligt, jag åt hälften så mycket som jag brukar. Jag har ju inte hunnit berätta - har haft en tuff vecka. Jag har nämligen bestämt mig och börjat med min viktresa. Har slutat med colan och andra sötsaker och minskat på portionerna än så länge. Är inte sådär supernoga med all kost än, utan börjar lugnt. Men det är en drastisk skillnad mot för hur det brukar vara, så jag är nöjd. Faktiskt lite stolt över mig själv, om jag ska vara ärlig. Gick ner cirka 3 kg på 5 dagar iallafall, sen får vi se hur det fortsätter. Ska försöka träna på crossen varje dag... Väntar även på att bli kallad till VC till läkarn för lite prover, kontroll och få en medicin utskriven. En som ska hjälpa mig med min viktnedgång, jag tror att den heter Reductil. Allt detta känns grymt tufft just nu, men samtidigt så känner jag mig ganska laddad och bestämd. Nu får jag inte skita i detta utan det gäller att kämpa. Jag känner mig nästan som en drogmissbrukare som ska bli ren. Och det är väl nästan så, något liknande iallafall? Det jag tycker är absolut svårast är coca-cola, choklad och pizza. Så om ni sitter och mumsar i er det, tänk på mig :)

Kommentarer
Postat av: M.

Jag tycker du är stark :) Det där klarar du bruden!



Även om jag inte är överviktig så skulle jag också behöva tänka på kosten, hujedamig..vill inte veta hur min kropp mår egentligen. haha.

Vill inte ens tänka på hur mkt godis, pepsi, kakor å skit ja smäller i mig! Jag började fundera på igår om det är en anledning till varför jag sover så dåligt. Kroppen lär väl vara så hög på socker så jag är konstant "fake-pigg". Egentligen är man ju skit seg och orkar ingenting..



Menmen, nog om mig :) Dedär klara du iallafall :)

Kramkram



Allt bra med er förresten?

2010-01-18 @ 00:13:19
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Malin

Du fixar det vännen, de vet jag! :)

2010-01-18 @ 11:13:43
Postat av: Annette

Det är riktigt strongt gjort av dig Karin att ta tag i något som är så jobbigt. Mitt nyårslöfte var bland annat att sluta med att (i alla fall köpa själv) socker i form av godis och kakor m.m Men det går ju inte precis bra.. har sådan sug hela tiden, det gör en TOKIG. Har redan hunnit bryta löftet en gång :(

Men jag håller på dig, verkligen. Det låter som att du har bestämt dig, och du har ju en väldigt bra motivationskälla :) Du kommer säkert märka (om du inte redan gjort det) att du blir mycket piggare också av träningen/ändrade matvanorna.

Du kommer klara det GALANT! :) bara du är bestämd och inte gör som jag :P ger dig själv fripass.. det är ingen bra ide.. haha!



Om du börjar fuska så kan du ju alltid ha bloggen som en bekännelse, för det är väl kanske inte så roligt att måsta skriva om sina fusk (?) så då finns ännu en motivationskälla där.



KRAMAR och LYCKA TILL!! :)

2010-01-18 @ 16:20:53
URL: http://www.aninette.blogspot.com
Postat av: Emma

Åh vad du är duktig :) Håller tummarna för dig :)

Kramar

2010-01-19 @ 14:11:38
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0