Minus 4

Det är så himla skönt att det äntligen blivit mildare ute, från att ha varit mellan 20 och 30 minusgrader så ligger det nu runt 4-8. Det tycker jag är perfekt! På tal om minus, så måste jag ju även nämna att jag gått ner 4 kg på 8 dagar. Jag säger som jag sagt till så många, att för mig är 3-4 kilon ingenting. För det brukar jag pendla upp och ner hela tiden och jag märker liksom ingen skillnad. Men jag är ändå glad, för det är ju en ganska bra början. Så nu väger jag "bara" 96 kg, haha!

Jag äter iallafall inget socker alls, inget fika, inget godis, ingen läsk eller liknande. Inte heller pizza eller sånt riktigt onyttigt och jag går inte och småäter nånting. Jag äter istället frukost, lunch, middag, lite frukt och dricker även mycket vatten. Har dessutom minskat mina portioner drastiskt, nästan hälften! Försöker träna så gott jag kan på min nya crosstrainer, kör ganska lugnt. Så otränad och ofärdig som jag är så tror jag det är bäst så, jag orkar inte så mycket än. Jag kör flera korta pass, som idag körde jag 3 gånger 5 minuter. Sedan får man väl öka på succesivt om det känns som att det går bra, det beror ju även på hur mycket tid jag har.

Kan inte sätta ord på hur tufft detta är, jag är så otroligt sugen på saker hela tiden, eller iallafall emellanåt. Sitter och har lite smått panik då och då, för det ända jag brukade göra var att äta känns det som. Det rinner nästan i mungipan när jag tänker på pizza, choklad och coca-cola. Det är vad jag tycker är svårast att vara utan. Nu har jag inget val, jag är tvungen att kämpa! Framför allt för min egen skull, för att jag ska må bätte både fysiskt och psykiskt. Min rygg har blivit sämre senaste åren efter skadan och det beror mycket på mina stora bröst och min vikt. Har även börjat få ont i knän och fötter, och det är ingen dans på rosor...

Jag ska fortsätta med mitt och hoppas att det fortsätter gå bra. Har försökt några gånger tidigare i flera år, men har alltid misslyckats efter några månader då jag börjat fuska. Det har varit som värst sen Albin föddes, alltså angående mig själv, mitt ätande och min vikt. Har bara gått hemma, det har varit mycket jobbigt både med Albin och min värk, har varit så otroligt trött, det blir lätt att man går och småäter och när jag mår dåligt äter jag mer.
Nu tuggar jag tuggummi som en dåre, för att dämpa min panik och ha något att tugga på. Än så länge fungerar det bra, snusen hjälper såklart också. 

Nu går jag bara och väntar & hoppas på att jag snart ska bli kallad till läkaren, så jag får ta mina prover och börja med tabletterna. Det känns som att det bli en extra kick, att det borde gå bättre då. Vi får se!




Kommentarer
Postat av: Victoria

Om ett tag kommer suget efter såna saker som godis och liknande att försvinna. Det gjorde det för mig i alla fall. Det är bara att kämpa på

2010-01-20 @ 09:02:45
Postat av: M.

Vad duktig du är! Även om du brukar pendla ca-4 kg så är det ju iallafall en början :) Tror sötsuget kommer ge med sig när kroppen har fått vant sig!

Men kan tro att det är kämpigt.

Snus gör ju undervärk när man är sugen på nånting faktiskt. Varje gång jag ha slutat att snusa så går jag upp i vikt :P



Näe, socker är ju gott som fan. Men, i för stora mängder orkar man ju ingenting.



Jo med oss är det rätt OK nu faktiskt. Emanuel har ju haft feber men nu är han på banan igen ^^,

Hedda är lite halvförkyld just nu, men hon har blivit bättre. Hatar när så små barn är förkylda =/ Man kan ju som inte göra nånting åt det känns det som =/



Ja men det tycker jag! Ja vi borde komma å kika förbi snart. Måste ju ta och se hur ni bor snart! Har ju ändå bott här ett tag nu:P haha.

Känns som de vore som dags ^^,

Kram

2010-01-20 @ 09:25:31
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Linda & Lovisa

Hejja på Karin! Hoppas du fixar detta nu! Kram från oss i Hjo!

2010-01-20 @ 11:30:19
Postat av: Annette

Du är så duktig Karin! :)



Jag har lite tips mot sötsuget... funkar för mig, men det är ju olika för alla, men värt att nämna i vilket fall.



*Äppelskivor med kanel på tar bort suget



*Tugga morötter, blir trött i käken, så orkar inte att tugga något annat :P



*Dricka mängder av vatten, ha en vattenfalska nära dig jämt och ta en klunk då och då.



*Ut i friska luften (brukar dock bli sugen när man kommer hem igen, men då får man äta ett riktigt mellanmål)



KRAM!



ps. Det här fixar du! Jag tror på dig!

kom ihåg att du alltid kan ringa om du känner extra sug.. lättare att motstå om man får lite pepp från annat håll :)

2010-01-20 @ 15:09:00
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0