Fredagsmys

Fredagar måste nog vara den bästa veckodagen. Lördagar är också bra, men inte riktigt lika för då är det närmare Söndag... Dagen började som vanligt med att Albin väckte mig före 6, vi klev upp och bytte om, åt frulle, tittade lite på tv och gjorde oss klar för att åka till dagmamman. Det gick jättebra att lämna honom där, jag fick puss, kram och han vinkade hejdå.
Hämtade honom 11.30 och det gick lite bättre att klä på honom idag än igår, för igår var han helt vansinnig. Det är väl både det att han vill vara kvar och för att han är på tok för trött.

När vi kom hem fick han busa litegrann, men sen när jag skulle få honom att sova så ville han inte alls. Det är ju så jobbigt när man vet hur sjukt trött han är och han bara blir förbannad. Till slut efter cirka 45 minuter somnade han, när jag stod upp, höll honom i famnen, dansade och nynnade. Han sov bara nästan en timme och det är tyvärr alldeles för lite för denna trötta pojke, men som tur var så somnade han om nästan direkt i min famn framför teven. Så där fick han ligga i nästan en timme, sedan var han redo att börja härja.

Det blev en enkel middag idag och kanske inte så helgaktig - fiskpinnar, mos (Albin fick potatis & ärtor som är hans favorit) och dressing. Gott iallafall! Sedan var det bara att stöka undan och torka överallt som vanligt. Tittade faktiskt på handbollsmatchen, även Albin är ju lite sportintresserad :) Tråkigt att Sverige förlorade, framför allt när det var ju jämnt hela tiden...

Tommy gav sig iväg till OK en sväng, så han fick hämta ut mitt paket från Gina. Underbara Gina, allting var bra och passade.
Albin har varit så duktig, snäll och go hela kvällen. Ända till klockan 20.30 då han fick gå och lägga sig, så han var t.o.m uppe lite på över tid. För det blev lite knasigt med dagsluren. Har sedan ägnat min tid framför teven och Lets Dance - jag tycker verkligen att alla gör bra ifrån sig, mer eller mindre. Willy är väl inte något vidare, men annars märker man att alla ger allt. Dom jag tycker är absolut bäst just nu är Claudia, Agneta och Mattias.
Nu ska jag snart göra mig klar för sängen och göra älsklingen sällskap framför Johan Falk. Ha en fortsatt trevlig Fredag kväll!


Detta är mys - öppna spisen!


Kommentarer
Postat av: M.

Var han nöjd med den? :)



Ja nu vill ja bli frisk.. så jävla drygt!

Hur äre med er då?

2010-01-23 @ 20:02:18
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Haha vilken liten klätterapa :P Men skönt att den var bra iallafall :) Då behöver jag inte oroa mig :P



Ja gud det är så skönt att ha blivit kvitt skiten! haha :P Vart väldigt tomt där i hörnet nu :P



Ja pigan växer så de knakar! Helt sjukt va tiden går fort! Det är faktiskt lite bättre med oss, men vi är fortfarande inte helt krya. Få se hur länge detta ska hålla på..

Huvva, hoppas du bli bättre snart! Det kanske har nå med å göra att du har slutat med cola å sånt?

2010-01-24 @ 22:11:15
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: M.

Haha sötunge ^^,



Ja vi fick ju in soffan enda mot väggen nu :) Så det vart ju inte så mkt mer plats ändå, men golvlampan står bra där i hörnet ^^,



Ja det är läskigt hur fort tiden går egentligen!

Jag har säkert sagt de förut men, jag kan inte förstå att min "lilla bebis" blir 4 ÅR till sommaren. Jag som nyss tyckte att jag klämde ur honom, å då äre ju typ snart 1 år sedan ja klämde ut Hedda. haha.



Uscha, dessa förkylningar! Dom lever ju djävulen hur länge som helst! Nu borde vi bli krya snart så vi kan komma ner å kika hur ni har det :)

2010-01-24 @ 22:56:13
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0