Fastran

Just det, jag har faktiskt blivit faster igen! I Lördags kväll klockan 20.58 kom lilla Oscar ut, 51 cm lång och 3720 gram. Helt bedårande söt kan jag lova! I Måndags hämtade jag Abbe hos dagmamma och så åkte vi till Trolldalen. Där fick vi umgås med mamma en liten stund, men sedan åkte hon på jobbet för att jobba kväll. Då gick vi över till min kära bror, hans Malin och deras nykläckta lille Oscar. Så jag fick snusa minibebis, Albin blev ju jättestor nu! Riktigt mysigt var det iallafall!
Igår skulle jag till min ortoped igen och det gick bra. Albin fick vara hemma hos sin mormor och sova sin lur. Vaknade såklart bara någon minut efter att jag kom hem, man hann inte ens andas ut. Åkte hem till Ramsele vid två-tiden efter att vi varit in och snusat lite mera på Albins minsta kusin.

Väl hemma på byn så hämtade jag ut mitt Ellos-paket, blev väldigt nöjd med allt. Så nu har jag lite träningskläder och mysplagg bland annat. Albin är förkyld. Jag tror att den suttit i hela tiden, för han har aldrig blivit helt okej. Bara att det blir värre emellanåt. Det är ju samma för mig, verkar ha förkylningen i kroppen hela tiden, sjukt trött och huvudvärk varje dag och så helt plötsligt får jag även ont i halsen och är snorig. Kommer och går liksom. Jag hoppas iallafall att Albin blir helt kry snart. Inatt hade han hemsk hosta och svårt att andas pga av den jobbiga näsan...

Idag har han varit fruktansvärt trött, hade t.o.m slumrat till i dagmammas famn vid lunchbordet. Vägrade äta frukost i morse, var väl inge sugen. Kan ju ha dålig aptit om han är lite dålig, han fick i sig ett digistivekex och lite vatten. När han kom hem vid halv tolv fick han i sig bra med lunch. Men han var då så övertrött att han var extra överaktiv och nästan pigg, så han lekte på och busade som tusan. Fick honom att somna vid halv två och då med tvång, då hade han varit vaken länge stackarn. Han sov till tre, det brukar alltid bli kattpiss när han sover för sent. Klockan tre är alltså max, egentligen två oftast. Men som tur var så kunde han somna vid åtta ikväll ändå, har vaknat flera gånger men jag hoppas att natten blir hyffsad...
Det har varit ett jäkla snöoväder idag, öst ner snö, småstormat och varit otrevligt före. Har nog kommit minst 2 dm nu, hoppas att det är lugnare imorrn.

Nu ikväll har jag mått gott i soffan för mig själv. Druckit thé, ätit hårdbröd, tuggat tuggummi, smuttat på min snus och tittat på Robinson bland annat. Imorgon blir det dagmamma som vanligt, så jag ställer klockan på 7. Även om vi alltid vaknar före den... Annars har vi inget speciellt på schemat. Godnatt!



Nybadade - Världens sötaste Albin och ett sådär lagomt fräscht svullo till morsa  :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0