Alli

Jag väntar ju som sagt på att bli kallad till läkaren här på vårdcentralen, för att ta prover och få recept på en medicin som ska hjälpa min viktminskning. Men eftersom jag inte blivit kallad än och vet inte när det kommer att ske, så köpte jag Alli på apoteket igår. Mamma träffade min ortoped på jobbet härom dagen och då sa hon att jag kunde börja med dom så länge. Som en början tills jag får dom rätta pillren. Men fan vad dyra dom är! Cirka 350 kronor för 42 tabletter och så ska man ta 3 stycken om dagen, ett vid varje måltid. Det är såklart värt det om dom fungerar, men ändå... Jag började ta dom idag, första pillret i morse. Jag känner redan att en av de vanliga biverkningarna stämmer - att man blir gasig. Fy bubblan vad det bubblar och magen är alldeles uppsvälld. Man blir nästan lite orolig när man läser om dom vanliga biverkningarna - magsmärtor, oljig och lös avföring, plötslig avföring och gaser bland annat - visst låter det trevligt? Haha, hoppas jag slipper få mer än nödvändigt!

Annars går det faktiskt väldigt bra än så länge, har ju bara hållit på i 1,5 vecka men ändå. Det är lätt att få återfall ganska tidigt, enligt mina egna erfarenheter. Och jag tror att början är svårast, men jag har aldrig varit så här "duktig" förut. Jag känner ju ett sug hela tiden efter nånting sött, eller det mesta i godisväg faktiskt. Jag har ätit lite naturgodis i form av yougurt-nötter, så det har jag syndat lite med. Men det är ju bättre än godis och fikabröd iallafall.
Igår tränade jag inget på crossen, för jag var sjukt trött och hade huvudvärk hela dagen så jag kände inte att jag pallade. Annars har jag kört den varje dag, även om det inte är så lång tid. Ikväll körde jag 5 minuter x 2, och jag blir helt jävla slut. Kan man blir mer otränad? Jag kanske borde få ett diplom och vara med i Guiness? "Kvinnan med världens sämsta kondition". Jag hoppas att det kommer gå bättre och bättre med tiden och att jag kommer klara lite mer så småningom.
Jag har en fruktansvärd träningsvärk, men inte i kroppen utan i käkarna pga allt tuggande av tuggummi. Jag tuggar tuggummi hela dagarna nu, så det är inte så konstigt...


Kommentarer
Postat av: Annette

haha :) Det är härligt att höra att du har kvar din humor i vilket fall.. man kommer långt i sina planer, bara man behåller humorn :)



De borde uppfinna ett tuggummi emot sockerberoende, precis som de har för nikotinberoende.. det tror jag stark på! Frågan är bara hur det skulle gå till :P



KRAM TILL DIG!

(och familjen så klart)

2010-01-22 @ 13:10:05
URL: http://www.aninette.blogspot.com
Postat av: unique

Fortsätt kämpa. Du klarar det. Tänk positivt. Allt handlar om tankesätt =)

2010-01-27 @ 12:41:04
URL: http://saratilling.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0