Vilken helg!

Fredagen började som sagt med besiktning av Mondeon i Sollefteå, vilket gick bra. Det var två saker vi behövde åtgärda, emn den gick igenom iallafall och det är huvudsaken. Efter det handlade vi lite på Konsum och köpte lite nödvändigt småkraffs på Skattkistan. Sedan gick vi på Dianas och beställde mat. Jag tog den underbart goda pastarätten, mums! Vi tog iallafall med oss maten och åkte till Danne, Maja och Hugo. Åt, lekte, myste och surrade. Rätt vad det var så var klockan nästan sju, så då fick vi skynda hem och förbereda Albin för natten. Jag gav honom flaskan och han somnade efter lite sång. Då gjorde vi oss klara och åkte ner till stan, tittade på herrarnas innebandymatch. Det var faktiskt roligt och väldigt trevligt. Sollefteå vann över Härnösand. Hem och myste lite med pappa och mamma innan det blev läggdags...

Lördagen började väl ganska bra, förutom att jag var otroligt trött som vanligt och hade hemsk värk i kroppen och skallen. Efter att Albin hade sovit sin dagslur gjorde vi oss i ordning och åkte ner på stan. Där var årets vinterfest redan i full gång, det var mycket folk. Första stoppet blev bolaget, där Tommy köpte öl. Sedan gick vi vidare, vi drog Albin i pulkan och det gick jättebra, han trivdes. Synd bara att det snöade så förbaskat. Tommy fick gå runt och dra på honom medan jag gjorde det jag skulle. Köpte 3 fina plagg åt Albin på Lindex, hade ju 50 kronor rabatt där. Var även in på Jysk där jag handlade åt Abbe - ett par nalle puh-tofflor, en väggklocka med Cars och sängkläder med Cars. Sedan fick jag dra på Albin en stund medan Tommy gick in på Loftet där det var en massa rea. Det fanns hur mycket fint som helst, men Albin började bli trött och less. Vädret var som sagt inget vidare heller, så vi fick åka hem. Han köpte iallafall en jättefin jacka för 400 spänn.

Hemma blev det lite lek och vi åt middag. Albin har ätit väldigt bra i helgen till min glädje. Väntade på att mamma skulle komma hem, gjorde oss i ordning. När hon kom så for vi ganska så snabbt, eftersom vädret var som det var så ville vi komma iväg i god tid. Min huvudvärk hade blivit till migrän, jag blir så less att det alltid ska bli så när jag ska göra nåt speciellt. Ville ju inte stanna hemma heller eftersom man betalat biljetten och sett fram emot hockeyn. Tommy fick iallafall köra dit, vi plockade upp Danne & Maja. Resan var fruktansvärt jobbig, det snöade hela tiden, var jättemycket snö på vägen, det blev en massa snörök framför oss och vi hade en bil framför nästan hela vägen. Jag höll även på att kräkas flera gånger. Fick öppna rutan och sticka ut huvudet i kylan för att få frisk luft. Eftersom det var sånt väder så kunde man ju inte stanna heller, så jag blev lite nervös. Som tur var gick det bra, illamåendet lättade när vi kom fram men huvudvärken höll i sig. In i hallen, satte oss på våra platser och vi var i perfekt tid. Men vilken match! Här har man alltså betalat 230 kronor för biljetten, sedan åkt till Övik med migrän, sitter i en högljudd hall och får se Modo utklassa Färjestad! Alltså det är en sak att förlora med något poäng, men detta var inte alls roligt. FBK var verkligen kass igår, jag vet inte vad det var. Modo vann iallafall med 10-3, vilket jäkla skämt! Ja ja, vi tog ett matstopp på Max innan vi begav oss hemåt. Hemresan gick betydligt bättre, inte samma snörök och så hade vi ingen bil framför oss, inte samma illamående heller. Stanna en snabbis i stan för att titta lite i festkåtan, Tommy och Danne stannade där medan jag var tvungen att fara hem.

Idag har det också varit ganska tungt. Somnade vid 2 inatt, sedan vaknade Albin 4 och ville inte somna om. Men jag ger mig ju inte i första taget. Han somnade till slut vid 6, men sov tyvärr bara en halvtimme. Stackars mamma som skulle upp och jobba då, hon hade ju också varit vaken. Både jag och Tommy var helt väck, men efter att Albin hade legat och myst en stund med Tommy, så fick han stackarn kliva upp först, för jag klarade det verkligen inte. Gårdagen tog nog på, det är alltid jag som är sämst dagen efter trots att jag är nykter och Tommy druckit... Lite senare bytte vi av varandra så jag klev upp och Tommy fick lägga sig. Resten av dagen har iallafall varit bra. Vi åkte hem till Ramsele halv fyra. Vi har handlat, myst, ätit, Albin har varit vild och busig och badat med pappa. Albin somnade lite senare än vanligt ikväll, halv nio. Så jag hoppas det blir en hyffsad natt nu, eftersom han ska till dagmamma imorgon bitti.
Jag sitter i soffan framför teven, har njutit av en kopp te. Ska nog alldeles strax gå till sängs och läsa lite bok innan jag somnar. Detta blev långdraget och tråkigt som vanligt, blir mycket man vill skriva när man varit borta från bloggen några dagar. Men nu sätter jag punkt, godnatt!

(Bilder kanske kommer imorgon)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0