Måndag

Förkylningen ligger fortfarande i luften här hemma, jag känner mig mycket bättre nu men Albin är halvsjuk. Sen vet jag inte vad som hände, för när vi åkte hem från mamma & pappa igår så storkräktes han i bilen, verkade inte alls må bra. Han hade ju lite jobbigt den natten och åt dåligt på dagen. Inatt var det också lite jobbigt, jag somnade inte förrän 4 och han har ätit ganska dåligt idag med. Men annars är han ändå rätt så pigg, eller han är lika vild som vanligt men han ser inte så pigg ut. Snoret forsar och ögat rinner & geggar! Han dricker iallafall jättebra, som vanligt och det är viktigast... Nu ligger han och sover gott, än så länge. Har inte haft så mycket ork eller lust att blogga nånting när tröttheten slår till titt som tätt.

Jag sitter med en varm kopp te och tittar på Familjen Annorlunda, det bästa med Måndagar! Fryser som en dåre! Pelletspannan har stått still ett tag här i huset, så det har blivit riktigt kyligt här inne. Jag hoppas att det hinner bli lite varmare under kvällens gång. Är förbaskat less på kylan som är ute också, 20-25 grader kallt! Skönt att man slipper gå ut.
Tommy jobbar eftermiddag den här veckan, vilket jag tycker är fruktansvärt som vanligt. Han for iväg redan vid 11 i morse, får se hur sent han kommer hem.

Fick Ellos-paketet idag och är väldigt nöjd. Lade på det nya vita överkastet på våran säng och hängde upp dom nya gardinerna i vårat rum och det blev jättebra. Gardinerna var faktiskt finare än jag trodde, och bara 100 kronor för två par! Albin blev jätteglad över sin verktygsväska med massa verktyg, har lekt med den till och från hela eftermiddagen. Vi har lekt, myst, tittat på tv, bråkat, busat och ätit kyckling till middag. Han somnade iallafall snällt i min famn vid halv åtta, sötpruppen.

På Fredag åker vi till mamma och pappa igen, då ska min fina mondeo besiktas. Men har även lite roligt planerat. På Lördag åker nämligen jag, Tommy, Danne och Rasmus till Övik. Vi ska titta på Modo-Färjestad matchen som är klockan 18.30. Det ska bli riktigt roligt, var lägesen sist. Vi hade en jäkla tur att mamma jobbar dagspass då så att hon kan ha Albin när vi åker iväg. Trist att inte Foppa är med, han spelar ju i OS. Men det är samtidigt positivt eftersom Färjestad då har större chans att vinna, haha!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hej:) Ja det skall ju alltid vara nånting tyvärr. Wilmer har så jobbigt med tänderna. Urs. Han vaknar typ varje timme nu på nätterna, så det är väl lite småjobbigt då man ska orka upp på jobbet också. Men det går väl över snart. Ja självklart :D Det vore superkul. Han hälsar tillbaka:) Kram.

2010-02-23 @ 13:32:24
URL: http://mammalwilmer.bloggagratis.se
Postat av: Annette

Jag skulle vilja se någon bild på hur det blev när ni bytte sovrum med albin :) nyfiken!! Sedan undrar jag hur ni hade det under eran egentid med go maten på kina... så avundsjuk, de har såå god mat! :)

Kram

2010-02-23 @ 18:20:40
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0