Onsdag

Ja det är samma visa ikväll såklart, sitter med datorn framför teven och har druckit en te-kopp. Har tittat på Biggest Loser och Lyxfällan, Abbe somnade vid sju. Snart ska jag gå och mysa ner mig under täcket i sängen och njuta av några avsnitt Svensson Svensson medan jag skrattar tyst. Tommy jobbar eftermiddag, men kommer att komma hem i fin tid ikväll, vilket inte brukar ske.
Idag fick jag hem Michael Jacksons "This is it" som jag köpte till specialpris - 99 kronor. Så den måste jag försöka se snart.

Det hade gått bra för Albin hos dagmamma idag, det gick jättebra att lämna honom också. Vid 10-tiden gjorde jag god frukost till Tommy och serverade honom i sängen, ibland måste man ju vara snäll.
Här hemma blev Albins lur bara lite mer än en timme. Vissa kanske tänker "det räcker väl"? Men det gör det inte, det är inte tillräckligt för unge herr Larsson tyvärr. Helst ska han sova minst 2 timmar på dagen, för att vara mer utvilad. Då är det inte mig själv och någon egentid jag tänker på, utan det är på honom. Självklart tänker jag lite på mig själv eftersom ju mindre han sover, desto tröttare blir han och ju tröttare han är desto jobbigare blir det för oss båda. När han har sovit för lite så är han oftast trött och grinig när han vaknar. Men nog om det. Det har väl gått hyffsat idag ändå, han har varit vild och bråkig emellanåt men en riktig goding också såklart. Vi har myst som attan, kramats, kollat i böcker, tittat på Disneykanalen och han har som sagt busat. Vi åt köttbullar, makaroner, brunsås och lingonsylt till middag och det var mums. Gjorde en matlåda åt Tommy till morgondagen också. 
Albin var så otroligt söt när han bäddade ner sig under täcket i min & Tommys säng och sa "bam" - vilket betyder att han vill se hockey. Så jag slog på hockeydvd:n och han låg där stilla i flera sekunder och tittade, haha!

Kitty är iallafall pöksugen hela tiden nu, alltså hon löper. Helt sjukt hur dom blir som, hon ligger och åmar sig på golvet, trycker upp arslet i vädret, jamar och kurrar. Hon och Kattis håller t.o.m på med varandra, fattar inte meningen med det? Men jag kan inte låta bli att skratta även om det ser lite äckligt ut. Jag har ju inte steriliserat Kitty än heller, så jag har ju bara mig själv att skylla. Men jag hoppas verkligen inte att hon blir med ungar igen, jag älskar kattungar och det är så mysigt. Men det skulle inte gå nu med Albin, det är nog med dom två katter vi har.

Ja det var väl allt för idag... Ha en fortsatt trevlig Onsdag kväll!

Kommentarer
Postat av: Annette

Jag såg This is it på bio.. den var jätte bra :) jag fick till och med några tårar vid ett par tillfällen. Hoppas du gillar den!



Jag måste komma och hälsa på snart, känns så länge sedan jag träffade dig (er).



Kram

2010-02-25 @ 15:10:33
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0