Härlig helg som varit

Ja snacka om att jag har mått gott i helgen, med mamma & pappa här. Mamma som var här i hela 3 dygn! Pappa fick också överraska oss lite. Han hade sagt både till mamma och mig att han skulle jobba på loppis och komma efter det, så vi trodde att klockan skulle bli efter fyra. Men klockan 11-12 så knackade det på dörren och där stod han väldigt nöjd, och så paff vi blev. Men kul, Albin blev såklart jätteglad att se morfar. Jag hade fått en liten sovmorgon då och medans jag sov så städade mamma lite, torkade golven och la på polish (?) i vardagsrummet. Mycket behövligt!
Började direkt att ta ner sakerna från väggen i hallen så att pappa fick börja måla, han målade allting två gånger och resultatet blev kanon. Det är nu väldigt ljus, ljust rosa. Ingen färg som jag egentligen skulle ha valt, men mamma och pappa hade färgen över hemma och jag är glad bara det är ljust nu. Igår satte han dit dom nya fina golvlisterna och bytte dörrlisterna inne i badrummet. Han fixade även hyllor i två garderober inne hos Albin, kanon.

Albin har myst jättemycket med mormor & morfar, varit ute och lekt & åkt pulka med mormor, sovit rätt bra i sin säng inne hos oss och mått allmänt gott han också.
Inte nog med all hjälp vi fått med Albin och hemmet så har jag även fått lite saker. När mamma kom i Torsdags hade hon köpt en flaska Mivi Total till mig, ska tydligen vara bra mot tröttheten. Än har det inte hjälpt ett dugg, men vi får väl se. Sedan har dom ju betalat mycket av handlingen. Jag fick även en tröja och ett fint Betty Boop-nattlinne av mamma och så hade dom fixat ett doftljus och en verktygslåda åt oss när dom var i Sundsvall. Det var verkligen på tiden med en verktygslåda, vi har haft alla verktyg huller om buller. Albin fick sig ett par jättefina strumpbyxor, som jag hade bett om. 

Vi har ätit god mat. I Torsdags gjorde vi bara något snabbt & enkelt, då blev det varmkorv, mos och räksallad. I Fredags gjorde jag kyckling i ugnen med både ris och klyftpotatis. På Lördagen gjorde jag karrérätten med ris och en god sallad. På kvällen gottade vi oss med fruktsallad framför filmen "Inglourious Bastards". Den var ganska bra faktiskt, lite seg och lång bara. Men Brad Pitt var bra och lite rolig emellanåt mitt i allvaret.
Igår fick mamma fixa middagen - kassler, ris och svampsås. Det var jag som hade handlat och bestämt det, jag älskar den maten! Dom lämnade oss efter middagen och det kändes väldigt tråkigt. Gud vad jag vill bo nära dom så att vi kan umgås när som helst. Det kommer nog det också, så känns det iallafall!

Idag klev vi upp halv sju, åt frukost, såg lite på tv, myste, klädde på oss och gjorde oss klar. Sedan skjutsade jag lillklimpen till dagmamma. Jag plockade lite här hemma, tittade på tv och vilade en stund för jag var som vanligt helt slut. Tommy fick hämta Albin hos Ragnhild medan jag smällde i mig lite lunch. När dom kom hem fick Albin sova sin lur, han somnade klockan 12 och sov i nästan 2 timmar. När han vaknade blev det lite mellis, sedan gick vi ut och roade oss en liten stund. Han fick åka pulka! Men sen tog vi bilen och åkte till Ovanmo för att umgås med Elin & Edvin, där blev det en massa lek för grabbarna och kaffe för oss större.
Åkte hem vid fem, åt middag, plockade undan all disk, torkade rent överallt inklusive Albin och sedan var det bara mys. Albin var jättetrött, men ändå inte så grinig som han brukar vara, han var så go! Han åt inte så bra till middagen, så jag försökte få i honom lite gröt en timme senare och han åt några tuggor iallafall. Gjorde honom klar för natten och så drack han upp hela flaskan och somnade gott strax efter 19. Jag har bara suttit vid datorn och mått gott. Så härligt på kvällarna med denna egentid, lugnt och tyst. Har tittat lite på Biggest Loser och sedan Familjen Annorlunda. Nu är det CSI NY som rullar på teven.
Pappa Tommy jobbar eftermiddag denna vecka, och det är så jävla tråkigt! Längtar redan tills på Fredag då han är ledig. Nu ska jag kika vidare en stund innan jag går till sängs...


Albin & Edvin lekte ute på våran gård igår - sötnosar ♥


Kommentarer
Postat av: Annette

Gud vad det låter som om du haft en underbar helg :) och fint väder på det! Riktigt lyxigt att ha en pappa som är en riktig pysselgubbe.. det är min med, men just nu har han inget att fixa då jag bor i korridor :P Men det är alltid bra att ha.

Hur går det med maten och träningen?



Jo visst serru, jag vet inte vad som har hänt.. helt plötsligt har jag börjat lyckas med maten. Kanske för att jag följer recepten lite bättre nu ;) är det det dom är till för!? hahaha



Kramar

2010-02-08 @ 22:23:56
URL: http://www.aninette.blogspot.com
Postat av: MammaIda

Ja, hjälp behövs alltid :)



Ja, det är jag som fyller år, hela 22 år! haha :D

Kram

2010-02-09 @ 19:30:31
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0