En gosig dag

Denna Tisdag har varit bra. Tröttheten har suttit i, den lär jag nog aldrig bli kvitt. Men jag har knappt haft någon huvudvärk idag och det är skönt. Så jag ställde mig på crossen en liten sväng i morse när Abbe var hos dagmamma. Har ju inte kört nåt på flera dagar nu, både för att vi haft besök, annat att göra och att jag haft ont i skallen...
Albin har inte alls varit lika grinig som han brukar, bara smågnällt lite ibland, vilket är helt underbart. Han har varit så himla go! Vi har myst, pussats & kramats en massa, han har ätit bra, vi har tittat på tv, busat, dammsugit hela lägenheten och tagit oss ett bad. Jag har även plockat lite och fått undan disken. Då var man nöjd med dagen sen.

Albin somnade vid sju, och sover fortfarande gott! Jisses vad skönt, både för honom och för oss. Och vilken skillnad det är alltså, trots att han vaknar flera gånger under nätterna så är det stor skillnad på sömnen och att man slipper ta honom till våran säng. Jag har tillbringat kvällen framför datorn och teven som vanligt. Men blogg.se strulade lite, så därför fick det bli ett mobilinlägg nu. Ligger i sängen och håller tummarna för en bra natt. Föregående natt drömde jag så mycket, usch, jag hatar det. När det inte är några trevliga drömmar, är det fullmåne ute tro? Albin vaknade flera gånger också, men jag är jätteglad bara han ligger kvar i sin säng som sagt.

Han ligger fortfarande i vårat rum och verkar trivas mycket bättre här. Jag tror faktiskt inte att det bara beror på att vi ligger här inne, utan han verkar helt enkelt även trivas bättre i själva rummet. Det är mycket mindre och varmare. Så efter lite funderingar så har vi bestämt att vi ska byta rum med honom, vi gör det på Fredag när Tommy är ledig. Jag tror att det blir kanon, hoppas det iallafall.
Idag när Albin sov sin lur satt jag och kikade på ellos hemsida. Gjorde en beställning, men mest nödvändiga saker till hemmet... Nu gnällde Abbe till en sväng här, han fick tutten och fortsatte sova - pjuh. Ska se om jag också kan somna snart nu, godnatt!


Mammas goprutt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0