Alla hjärtans dag

Det har varit fullt upp hela helgen känns det som, fast vi inte gjort något speciellt.
Albin blev sjuk i Fredags, han hade 39 graders feber och var snorig bland annat. Men annars verkade han inte må så dåligt, det som var skönt var att han var mindre vild. Även mindre grinig konstigt nog, annars brukar det ju kunna bli grinigare om man är sjuk. Dessutom så sov han bra natten mot Lördag, trots att han var sjuk. Han har varit så mysig, glad och go. Ja, mer nöjd än vanligt t.o.m. Jag funderade på att han skulle ha haft feber oftare, skämt åsido!
Det tråkiga var ju att vi hade tänkt åka till mamma & pappa igår, för vi var bjudna på kalas hos Ida med familj i Långsele. Det blev ingenting eftersom Albin var dålig, verkligen typiskt. Men vi får ta igen det någon annan gång.
 
Natten till idag, eller sent igår kväll ska jag väl säga, var inte alls lika bra. Då var jag tvungen att ta honom till våran säng, för han ville inte sova. Jag hoppas att det berodde på förkylningen eller magen som jag tror och jag hoppas att denna natt blir bra. Tommy åkte iväg vid nio igår kväll för att dricka lite öl och vara med Jim. Han kom inte hem förrän vid halv fyra, och då hade dom mest bara åkt runt i bilen! 
Idag har Albin varit mera grinig idag och inte ätit lika bra. Snoret rinner och han nyser hela tiden, så förkyld är han ju. Vi gjorde morgon klockan 6 i morse, jag var som en död sill eftersom jag somnade efter 2 och vaknade några gånger under tiden. Jag låg kvar i sängen ett bra tag medan Albin gick fram och tillbaka mellan våran säng och teven, duktig kille!

Har städat en massa, dammtorkat och dammsugat. Den största utmaningen var att byta rum med Albin, herregud vad vi höll på. Det tog flera timmar innan vi var helt klara med alla möbler och alla saker som det skulle vara. Men bra blev det! Jag är riktigt nöjd, det blev bättre både för Albin och för oss.
Sedan blev det att flytta allt från våra garderober in till det andra rummet och tvärtom, det tog också sin lilla tid. Men förutom rumsbytet och städningen så har vi bara tagit det lugnt i helgen och myst hela familjen. Vi har haft det ganska bra trots allt.

Ikväll följde jag och Albin med pappa Tommy till Brorssons för att tanka lastbilen, fylla på olja och sand. Det är verkligen Albins paradis, det finns inget han älskar mer än att vara där bland lastbilarna. Han var så nöjd, gick runt och kikade på allt, fick sitta i pappas knä och ratta. Jag tog ett kort på honom och skickade till mamma. Han blev lite arg när vi skulle ta bilen och fara hem. Sötnos! Sedan var han otroligt trött. Han fick lägga sig vid sju och somnade gott. Jag hoppas att han är pigg och fräsch imorgon, så att han kan åka till dagmamma.
Jag har tvättat ikväll, måste snart springa ner och hänga den andra tvätten. Så skönt med den här lugna egentiden man får på kvällen när grabbarna somnat! Jag sitter som vanligt vid teven och dricker mitt te.
Nu ska jag kika vidare, hoppas att ni haft en bra dag. Många kramar till alla mina vänner och till alla mina läsare på alla hjärtans dag ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0