På tal om...

... julklappar så är jag nästan klar nu. Har nog aldrig varit i så "god" tid med klappar som jag varit nu, brukar ofta vara i sista minuten med många. Men jag har fortfarande några saker att fixa. Julen är klar här hemma förutom att jag ska byta gardiner imorgon. Lite närmare jul skulle jag vilja ha julgran inne, vore så mysigt. Då blir det liksom fulländat, men vi får se hur vi gör.

Idag har jag jobbat. Hade även möte med min handläggare från arbetsförmedlingen, man kan nog inte ha någon bättre. Det gick bra som vanligt, vi surrade en massa och drack kaffe. Sedan gjorde jag klart alla handrosor som ska vara till en begravning imorgon. Hämtade Abbe, for på ica och handlade lite. Sedan hem och gjorde mat åt honom och annan mat till mig. Fick stressa som tusan till bamsegympan, vi blev tio minuter sena. Där röjde Albin järnet och hade så roligt. När vi kom hem fick han duscha, ta på pyjamas och dricka välling. Sedan somnade han gott i min säng.

Albin pratar så jäkla mycket, är rättare sagt aldrig tyst. Han lär sig så mycket nytt och fort går det. Dom suger väl åt sig som svampar dom små. Nu är det mycket surr om ramsor. Ett exempel är "En två tre fyra, alla byxor äro dyra. Den som inga byxor har, han får gå med rumpan bar". Det går inte ens att beskriva hur söt han är när han säger dessa, åh! ♥

Jag har njutit en stund i soffan med en kopp kaffe. Imorgon är det Fredag och helg, vilket såklart känns underbart. Synd att man har så himla mycket att göra då bara. Nu ska jag nog snart göra mig i ordning för att joina min älskade son i sängen. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Victorias Julblogg

Jag skulle också velat ha en riktig gran inne men eftersom vi inte är hemma över jul så känns det ingen mening för den lär väl int ha ett barr kvar då vi kommer hem. Men vi får se hur vi gör. Det lär väl bli den tråkiga plastgranen antar jag.



Skönt att vara klar med julklapparna förstår jag. Jag är snart klar jag har bara någon liten smÅsak kvar. Fast jag började ju i augusti :)

2010-12-03 @ 08:08:19
URL: http://victoriajul.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0