Den haltande prinsen

Just nu sitter jag här lite småtrött och funderar på att göra kväll snart.
I morse ringde jag till barnmottagningen i stan, mamma tyckte att jag skulle höra med dom vad dom tyckte om Albin haltande. Om jag skulle kolla upp det på en gång eller om jag skulle avvakta lite till. Hon jag pratade med lät faktiskt ganska orolig när jag berättade om det hela. Men eftersom han inte hade/har någon feber så är det iallafall ingen inflammation. Men hon tyckte ändå att vi skulle ringa VC om en läkartid och kolla, för säkerhets skull. Sagt och gjort så ringde jag och fick tid klockan 13. Albin låg och sov, somnade tidigare än han brukar idag. Jag tror att han blir ännu tröttare än vanligt med detta haltande och eftersom det antagligen gör lite ont. Jag låg mest i soffan och slappade framför teven. Efter en timme och en kvart vaknade prinsen, då var jag så döendes trött! Jag hämtade honom, la ner honom i soffan bredvid mig och han somnade om nästan direkt, som han inte heller brukar göra. Efter en liten stund somnade jag också och vi vaknade vid 12! Herregud, jag som hade tänkt bada Albin och så skulle han få lunch och jag skulle göra mig i ordning. Hade bestämt med Elin att hon skulle hämta oss eftersom Tommy hade bilen på jobbet, men när jag vaknade och tittade på mobilen så hade hon skickat sms där det stod att hon kanske inte skulle hinna hämta oss. Snacka om att stressa! Gjorde mig i ordning, eller ja, bytte om. Klädde på Albin allt som behövdes och packade det som skulle med. Tog vagnen och började gå. Sedan ringde Elin, till min lycka, när vi hade gått en bit och sa att hon var klar och kunde plocka upp oss. Tur det! Och så fick hon följa med till läkaren, skönt att ha någon med sig, gillar inte att vara själv på sånt där ibland. Det började med att dom tog en sänka, stick i fingret. Och gud så duktig Albin var, inte ett pip! Jag tror han har blivit ganska van under sitt första år i livet. Sänkan var bra! Så det var ingen inflammation eller den så kallade "Höftsnuvan". Då fick läkaren titta på honom när han gick, sedan böjde han, snurrade och tryckte med Albin stackars små ben, som jag hörde att det knastrade ifrån. Sedan var det klart, jag tror inte att det tog mer än 1 minut? Han sa att det inte var något fel och att Albin inte protesterade nånting och "han kan ju gå bra, han belastar ju båda benen bra tycker jag". Jag fick ju bara säga precis vad jag könde och tyckte. Han hade precis sovit i 2½ timme, som han nästan aldrig gör, åkt vagn och bil så han hade ju inte gått nånting på cirka 3 timmar. Man ser det ju som mest ju mer han har gått. Och jag sa att han blir väldigt svag emellanåt, ramlar mycket och kan gnälla ibland som att det beror på benet. Men han sa att han antagligen måste ha ramlat och gjort sig illa, och det kan han ju ha gjort. Jag tyckte bara att han var lite nonchalant just idag, den här läkaren. Det kändes som om han hade bråttom och inte hade tid, som att han tyckte att jag var en nojig mamma. Men det är jag inte! Jag brukar inte oroa mig en massa i onödan och jag var inte orolig nu heller. Men jag gillar inte när man är nonchalant, man ska ta saker på allvar! Sedan var det ju typiskt att Albin skulle pinna på mycket bättre där än han gjorde hemma på morgonen, för i morse var det verkligen värst hittills av dessa tre dygn. Även senare på eftermiddagen var det ganska rejält. Ja, jag hoppas verkligen att detta går över snart, för han har det inte roligt min prins. Och går det inte över så måste vi åka till stan och kolla upp det. Han kan ju inte ska ha så här hur länge som helst.
Nu blev ju detta lång, tjatigt och tråkigt, jag vet! Så jag ska nog avsluta inlägget här. Men nu vet ni om lite som hände idag iallafall, och hur det ligger till...

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Abbe var verkligen JÄTTE duktig igår!

Och är det inte typiskt en stafettläkare att vara så nonchig? Trist tyckte jag verkligen att han inte kunde lyssna lite mer på dig, för orolig mamma eller inte så vill man bli tagen på allvar...



Hoppas att fasters prins är bättre idag!

Kramar

2009-09-17 @ 08:16:45
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Em

Det är tråkigt när läkare beter sig så där. Man blir frustrerad. Theo fick treptockoker, och första gången jag sökte hjälp för att få veta vad det var så sa dom att det bara var "hormon prickar" och att jag inte skulle oroa mig för så lite.. Men jag hade ju rätt till slut ändå. Hade dom ansträngt sig från början hade han inte behövt haft lite mycket mediciner och lika många blåsor.. Tycker speciellt att dom borde ta sig tid när det har med barn att göra :S Hoppas han blir bättre iaf. Dom kostade 299 st där också.. kram

2009-09-17 @ 09:39:17
URL: http://bienvenido.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

lilla A.. hoppas det snart går över.. :)



kram

2009-09-17 @ 09:46:43
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Amanda

Hm...det är svårt att bedömma det där med haltande små barn som inte riktigt kan tala om vad dom känner eller var det gör ont. Hoppas det går över av sig själv. Annars får du helt enkelt stå på dig. mamma vet ALLTID bäst. Det är trots allt du som är hemma med ditt barn varje dag. Påpeka det om dom inte lyssnar på dig.



Jasså du!? Har su spionierat i vårat vardagsrum?? :oD

Japp, det är ganska mycket ek här hemma faktiskt. Vårat köksbord är också ek. Dels för att det är ett hårt träslag och tål slag från små barn som hamrar med både det ena och det andra och dels för att det är fint såklart. ^^



Hoppas du och lilleman får en fin dag idag.

Kram

2009-09-17 @ 09:51:21
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Emma

Inte det minsta tråkigt!

Vi som följt din blogg ett tag uppskattar att du berättar vad som skett med lille prinsen! Blir ju lite orolig :)

2009-09-17 @ 10:51:58
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Ja, lillgumman har aldrig haft så där hög feber. Dock är det lite bättre idag iaf men det är så synd om dem! Önskar att man kunde ta allt skit själv!



Så nu är vi förkylda båda två, jag och Julia!

Helt perfekt! :P



Hoppas Albin blir bättre i haltandet, kan säkert vara att han stött i något eller ramlat - de är rätt så tåliga våra små!



Kram!

2009-09-17 @ 11:35:01
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: M.

Ja hon växer så de knakar:P



Ja de är lite fullt upp:P Men ändå tycker ja de går segt! Vill flytta nuuu:P

Emanuel var å hälsade på hans nya dagis idag å:) I edsele. Jäklar va bra de gick:P

2009-09-17 @ 18:21:42
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0