Tårar av sorg och lycka

Som rubriken lyder - jag har gått och småsnyftat här hemma ibland, framför allt i helgen på kvällen när jag var ensam. Min katt Kitty var nämligen borta igen! Man slutar ju aldrig att oroa sig, eftersom man aldrig kan vara säker. Jag vet ju att hon är en som ger sig iväg i några dagar, ofta är hon borta i 2-3 dagar. Men man känner ändå den där oron hela tiden. Tänk om hon är påkörd? Tänk om hon sprungit bort? Tänk om hon blivit tagen av något djur?

Dagarna gick, 5 hela dagar. Jag kunde nästan inte tänka på annat än henne, hon betyder mycket för mig. Sen så stod jag i köket igår, höll på att förbereda Albins middag. Då ser jag plötsligt Kitty genom köksfönstret, som trippade ute på gården. Jag blev helt lyrisk, tårögd, ivrig och halvt skrek här inne. Albin blev nog lite fundersam över vad hans knäppa mamma höll på med. Jag sprang såklart ut, kom fram till henne som satt och jamade så sött och så tog jag med henne in. Gud så lycklig man kan bli på bara någon sekund, underbar känsla! ♥

Nu är hon dock ute igen. Jag kunde inte hålla henne inne längre som jag egentligen hade velat. Kitty blir ju tokig, hon är nog så mycket utekatt man kan bli. Dessutom så blir hon så himla less på Kattis. Det är precis likadant än, om inte värre. Kitty morrar och fräser om dottern bara är i samma rum. Kattis är ju inte ens på henne nånting eftersom hon inte vågar gå nära. Tråkigt för dom båda!

Kattis är däremot Albins bästa vän. Dom är så söta ihop och leker oftast jättebra. Igår roade sig Albin säkert i en timme med denna busiga katt, dom busar och Albin skrattar. Det är roligt att se!
Om ni undrar varför jag aldrig visar några bilder, så beror det på att vi inte hittat batteriladdaren. Vi har kameran, men batteriet är slut, så vi måste ju ha laddaren för att kunna fixa det. Får leta mera!

Kommentarer
Postat av: M.

Ja precis, hon hade en riktig knorrmage lillpigan.

Jadu, tro den gick på 130 spänn eller något sånt. Flaskan är ju inte direkt stor heller :P

Haha ja, dom kompenserar väl för att vården är gratis ;)



Ja de skulle vara skönt att ha honom hemma för en gångsskull! Han har ju alltid haft borta jobb så länge vi ha vart ilag, borta varannan vecka osv.

Han går en maskinförarutbildning.



Ja förstår att det är gruvsamt, men de är ju kul för dom att komma iväg en stund och leka av sig:) Ja minns när Emanuel började dagis första gången, va ja va nervös! Man ville ju inte direkt lämna ifrån sig han efter att ha haft honom varje dag hela tiden i över ett års tid.

Ja de är svårt dedär med vad man ska göra.. Jag har inte heller någon aning om vad jag ska göra efter att mammaledigheten är slut! "Hej ångest" ungefär:P

Näe man vet ju aldrig hur länge jobbena varar..

2009-09-29 @ 14:05:39
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Ja det kanske är en liten pojk denna gång, är så j*vla nyfiken redan alltså! :D haha!

Hur trivs ni i nya lägenheten då?

2009-09-29 @ 14:19:15
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: Victoria

Ja en snabbis kanske vi hinner förbi. Jag har hittat en ny windstopper overall på tradera nu så jag hoppas jag vinner den (låg på 250 inkl frakt nu) och den var också ny men den var röd.

2009-09-29 @ 14:30:55
URL: http://victoriagt.blogg.se/
Postat av: Emma

Smart att du släppte ut henne! På så vis så lär hon sig att hon är välkommen både ute och inne! Men jag förstår oron, jag var likadan när Maj-Britt var borta, gud som jag lipa och jösses vad ledsen jag var!

Kram

2009-09-29 @ 17:59:55
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Emma

Ja de blir ju en i familjen så det vore ju konstigt om man inte reagerar. Hur gamla måste de vara för kastrering/steralisering? (stavning)

2009-09-29 @ 22:19:15
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Annette

SÅ bra att Kitty kom hem igen!! :) Jag är precis likadan som dig, jag var såå deppig och ledsen då szary försvann i stugan för något år sedan.. Men hon var borta hela 4 veckor !! Och kom tillbaka, och hon är ändå rätt mycket innekatt.

Vad bra att Albin och Kattis kommer överens! :)



Jag längtar efter bilder, så nu får ni se till att finna den där batteriladdaren, annars skickar jag ner min.. vi har ju samma ;P

2009-09-30 @ 16:08:57
URL: http://www.aninette.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0