Ny adress och ny katt

Jaha, vart ska jag börja? Jag har kommit av mig lite här känner jag. Så här inaktiv har jag aldrig varit på bloggen sen den startades. Men det har varit mycket nu, jag har varit sjuk, Albin också och han är det fortfarande. Vi har flyttat och som sagt haft fullt upp varje dag. Tommy jobbar som vanligt och då finns det absolut ingen tid vid datorn, nu har det mest berott på brist på ork. Kände bara att jag mste skriva några rader nu, så ni får veta hur vi har det.

Det känns helt underbart med den nya lyan, vi stormtrivs! Stort härligt vardagsrum med öppen spis, ett skitsnyggt kök, med diskmaskin(!) Kan inte ens beskriva hur glad och tacksam jag är för den maskinen, vem var det som uppfann den? Albin har ett ganska stort rum, som verkligen behövs till alla hans saker. Det är ljust och härligt. Vi har ett ganska litet men mysigt sovrum. Utanför är en stor och fin gård, skulle bara behövas fixas till lite, röjas och så. Bakom huset är en stor och brant nipa, och man ser älven där nere, hur fint som helst! Skulle behövas röjas lite mer även i nipan, då skulle det bli ännu bättre utsikt.

Det är lite som ska göras här i lägenheten också. Vi ska välja, pappa ska göra och hyresvärden ska betala. Det är ju inte dåligt, vi har ju den trevligaste och lättaste uppgiften iallafall. Det ska bytas golv i hallen och så småningom i vardagsrummet också. Vi ska måla och tapetsera en fondvägg i vardagsrummet, köket och Albins rum ska tapetseras och vårat rum ska målas (förutom fondväggen vi har). Sen är det lite lister och sånt som måste fixas. Det är ju också nånting som får bli lite eftersom.

I Lördags kom mina älskade föräldrar hit. Vi hade beställt saker med dom, köksmöbler och 3 stycken rullgardiner från Jysk. Möblerna blev jättebra där i köket, fina och bra storlek. Två av rullgardinerna sattes upp i Abbes rum och den andra i vårt, vilket blev jättebra. Våran är så fin så att den även får fungera som en gardin än så länge, vi låter den hänga ner litegrann hela tiden. Jag måste köpa nya gardiner till alla rum förutom vardagsrummet, vilket bara är roligt. Jag gillar ju sånt!
Mamma och pappa hade även med sig kattungen Kattis till oss, som nu bor här. Hon är verkligen jättefin, och väldigt busig när hon väl är framme. Än så länge är hon fortfarande ganska rädd och skygg, framför allt för Albin. Hon ligger mest under våran säng och trycker, både när hon leker och sover. Men så fort Albin somnat, kommer hon fram. Det är ju inte konstigt hon är rädd för det lilla vilddjuret Albin, när hon dessutom inte alls är van barn.

Igår åkte mamma & pappa hem igen. Vi hade bjudit Jim & Kajsa på middag här, så dom kom vid sex-tiden. Vi bjöd på tjälknöl, klyftpotatis, sallad och kall bearnaise. Gott som attan! Sen drack grabbarna någon öl och satt vid datorn medan jag och Kajsa tittade på tv. Albin var uppe lite längre än vanligt, eftersom han sov så sen eftermiddagslur. Så kan det bli ibland.

Just nu ligger Albin och sover en lur, Tommy sussar på soffan en sväng innan han snart ska iväg och jobba och jag sitter här i soffan med en kopp kaffe... Vi har redan varit och handlat, så det är gjort. Jag hämtade även några plagg i gamla lägenheten, eftersom jag inte hade nånting här. Alla kläder är fortfarande kvar där. Vi får ta lite eftersom, det ska ju rensas lite också! Sen är det ju flyttstädningen som är kvar, det absolut värsta och tråkigaste av allt. Tur vi har lite tid på oss, vi har ju trots allt lägenheten till sista September. Och så har jag snälla Kajsa som antagligen ska hjälpa mig.

Nu blev det ett väldigt långt inlägg, men det får stå för den vecka jag inte skrivit nånting alls. Tyvärr har kameran också varit inaktiv, så jag kan inte bjuda på några nya bilder. Men jag får ta någon annan istället. Nu ska jag göra annat, får se när jag uppdaterar igen...

Albin och hans härliga miner ♥
(Här är han ute i finvädret på hans 1-årsdag och tittar imponerat på när pappa blåser såpbubblor)

Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Du måste lägga ut lite bilder på kissen (har ni fått hem Kitty också?) och den nya lägeheten! Är ju VÄLDIGT nyfiken som du vet ;)



Kramar!

2009-09-07 @ 13:24:20
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: LL

Lägg in lite bilder så man får se hur fint ni fått det. :)

2009-09-07 @ 14:01:46
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Annette

Vad skönt att höra att allt är bra. Och jätte roligt att ni trivs så bra i nya lägenheten!! :) Jag ser fram emot några fina bilder från eran nya utsikt :)

Du måste skicka ut den nya adressen !

Kram!!

2009-09-07 @ 14:32:12
URL: http://www.aninette.blogspot.com
Postat av: Pernilla

Kan förstå att det känns lite vemodigt att släppa iväg sitt barn på dagis, men när man väl vänjer sig och har ett bra dagis/hos dagmamma så tror jag att det känns jättebra, och barnen utvecklas ju och lär sig saker så himla snabbt när dom är tillsammans med andra vuxna och barn. Jag ser framemot alltihopa även om man säkert vissa dagar kommer tycka att tiden går snabbt. Man får ju tänka själv hur man hade det när man var liten och gick hos dagmamma eller på förskola och sådär, var ju oftast kul. Förutom hos Ulla för hon tvingade alltid mig att vara ute och leka på vintern, fast jag både ogillade att leka och vintern :P Men men, jag blev ju rätt bra ändå.



Spelade monopol med Niklas häromkvällen, då kom jag och tänka på när du och jag var i er stuga med dina föräldrar, när vi spelade monopol halva natten. Fattar inte hur det kunde ta så lång tid då, nu förlorar jag på en timme, högst :P



Vi mår bra, jag märker knappt att jag är gravid, förutom igår när jag skulle få massage och insåg att jag inte kunde ligga på mage längre. Vi är förväntansfulla, och längtar som galningar. Väcker kiddo ibland när Niklas kommit hem så att han får känna hur den sparkar, det är tokmysigt. Brukar sparka som en galning på dagarna och det är så skönt, då vet man ju att den har det rätt bra där inne.

Förutom det så bävar jag för blodprov nästa vecka, och sedan ska jag ju ta den där förbannade influensasprutan, eller det är TVÅ. Hatar sprutor, och är inte rädd för svininfluensan, gör det för Niklas skull och för kiddos skull. OM jag nu mot förmodan blir sjuk så vill jag ju inte leva med att det kan skada kiddo. Hur är det med er? Förutom förkylning? Vad ska du göra när mammaledigheten är slut? Jobba/plugga?



Ha det bra! Kram

2009-09-07 @ 17:38:12
URL: http://familyportrait.bloggproffs.se/
Postat av: Amanda

Vad skönt att ni kommit på plats och att ni trivs! Det är jobbigt att flytta och speciellt om man inte mår riktigt bra. Hoppas ni blir friska snart. Sen hoppas jag få se lite hemma hos framöver.

Kramar

2009-09-07 @ 18:11:02
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: johanna

hoppas ni blir riktigt friska snart, kul med flytt!!!

2009-09-07 @ 19:21:06
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: M.

Ja de är lite trist ibland faktiskt!



Japp, det är Bennys föräldrars hus ^^,

Va de till lägenhet eller hus som ni hade flyttat till?

2009-09-07 @ 20:04:37
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/
Postat av: Cissi

Men gud vad härligt =).Låter som en dröm lya d där.=)Joo,jävla skit skit förkyldningen..även nu börjar lucas att nysa och ha sig.Hoppas dem slipper förkyldningen. Men min är konstig ,istället för att ha frossa så svettas jag .Spelar ingen roll om jag har kläder eller inte såsvettas man. Knepigt tycker jag. men d är guld värt att inte ha feber =)

2009-09-08 @ 10:47:08
URL: http://familjenengstrombergsten.blogg.se/
Postat av: Madeleine

Åh vad härligt med flytt!! Vill oxå flytta!!!!! :-o Hoppas d kommer lite bilder på nya lyan ;-)

2009-09-08 @ 12:58:45
URL: http://www.muppsan.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0