Vintertiden är här

Ja, har ni kommit ihåg att ställa tillbaka klockorna en timme? Det är iallafall Söndag och klockan är 22.10, helgerna går alldeles för fort. Och det är 4 dagar sen jag skrev sist, fy vad kasst! Vi har haft en lugn och bra helg, inte gjort något speciellt alls. Bara varit hemma tillsammans, busat, lekt, myst och mått gott som en familj.
Just nu ligger iallafall en väldigt söt liten prins bredvid mig och sover, väldigt gott verkar det som dessutom. Tommy har förmiddagsskift den här veckan, då ska han ju börja runt 3.30-4. Men han åkte iväg redan ikväll, då sover han i lastbilen istället och får sova lite längre. För han brukar kunna ha svårt att somna i tid på Söndagskvällarna. Och så får han förhoppningsvis en bra dag imorgon. Det är inte så ofta han kommer hem i bra tid annars tycker jag. Så man blir glad dom gånger det är så...

Annars under dagen har det varit ganska lugnt, men på kvällskvisten började jag ligga i för att få nånting gjort. Har plockat och torkat här & var, tvättat & tumlat två tvättar, plockat ur & i diskmaskinen, bytt & gjort rent i kattlådan, dammsugit hela lägenheten, sorterat & vikt ren tvätt osv. Men trots det så är det faktiskt mera kvar. Ännu mera tvätt och småsaker att göra, men det är ju tur då att Tommy jobbar förmiddag den här veckan, då kommer man få lite gjort här varje dag.

Medans jag höll på med mitt så hittade jag en kasse i Tommys garderob, med lite allt möjligt i. Saker som jag hade i mitt sängbord som jag bara öste ner när vi skulle flytta hit. Och vad tror ni jag hittade där? Jo, kameraladdaren! Gissa om jag blev glad? Så nu är den fulladdad och jag har knäppt nya bilder, både på hemmet & på Albin och lagt in på datorn. Nu har jag så ont i kroppen, så jag ska faktiskt snart ge mig på kudden. Men jag måste ju vara lite snäll, så jag bjuder på två bilder på våran söta buspojk ♥





Ja, tröjan var lite nerdregglad här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0