Shopping

Det har varit ett underbart slut på denna underbara vecka. Går inte att beskriva hur skönt det har varit att Tommy varit ledig hela veckan. Det behövde han! Albin behövde ju även få umgås lite extra med sin pappa och jag behövde få vara lite för mig själv, fixa lite här hemma och en massa annat.

Igår for vi som sagt och lämnade Albin hos mamma, gick in där lite snabbt med alla Albins saker och surrade lite. Sen kom vi iväg mot Sundsvall halv elva. Under resan så sms:ade jag med min käraste vän Camilla (Albins gudmor som bor i Sundsvall) och vi bestämde träff. Så när vi kom fram klockan 12 så träffades vi på IKEA, där hon fick strosa runt med mig. Tommy fick skiljas från mig och gå för sig själv för att titta på kläder.
På Ikea hittade jag såklart en massa som vanligt, men för ovanlighetens skull så köpte jag inte alltför mycket ändå eftersom jag inte hade så mycket pengar. Handlade det jag hade tänkt handla, eller lite mindre tillochmed. Men det blev iallafall 900 spänn, för ungefär 22 varor...

När vi var klar där gick vi till Birsta köpcentrum, mötte upp Tommy och gick för att käka. Jag tog kinamat som jag älskar! Sedan var det bara att fortsätta shoppingen. Började med Gina Tricot som är en av mina favoritaffärer. Där köpte jag ännu ett linne (hade redan 3 stycken av samma sort men olika färger), denna gången blev det ett vitt. Dom är så himla sköna och bra, älskar dom! Köpte även en långärmad tröja, ville ha en svart men då fanns inte storleken så det blidde en grå. Och jag har redan sagt till Camilla nu i efterhand att hon måste fixa en till åt mig i någon annan färg, för snacka om skön!
Sedan gick vi på Cubus, som är min andra favoritaffär. Där köpte jag ett par svarta jeans, som var väldigt stretchiga och ganska stora i storleken. Jag köpte 1-2 storlekar mindre än jag brukar ha och dom är rymliga, helt underbara. Kostade bara 199 kronor, så jag måste nästan be Camilla fixa ett par såna också i en annan färg. Haha, hon får fullt upp! Det blev även ett 3-pack örhängen och ett 3-pack nagellack. Sen var shoppingen klar till mig och jag var väldigt nöjd, det blev ju mer än jag hade tänkt handla...

Då var det dags för att handla åt min lilla prins, det roligaste! Hade ju ett presentkort på 300 kronor på Polarn & Pyret, så där blev det 2 långärmade tröjor och ett par tumvantar.
Efter det så mötte vi upp Tommy igen, för då skulle Camilla åka hem. Tommy hade också handlat klart, jättefina kläder hade han hittat. Då åkte vi på Biltema där vi köpte några smågrejer och sen till Barnens Hus. Albin hade ju ett presentkort där också, på 500 kronor. Vi köpte en rolig leksak för 249 :- , ett Bamse lektält för 299 :- och en spargris ("Till Körkortet") för 69 :-. Så vi behövde inte betala så mycket där, kan det bli bättre?
Väldigt nöjda med dagen åkte vi då hemåt, man längtade efter att få träffa lilleman. Han hade för övrigt skött sig bra och varit på bra humör hela dagen med mormor...

Nu sitter jag i sängen med en karl som sover gott bredvid. Albin lär väl vakna när som helst och vill komma in till oss. Katterna verkar också sova, för det är väldigt tyst här. Tommy ska upp före 4 och iväg på jobbet, så vi får se vad jag och Albin hittar på tills han kommer hem. Och får se om jag uppdaterar nånting imorgon, då kanske jag kan visa lite av våra inköp. Nu ska jag kika vidare lite på datorn innan jag stänger igen, godnatt!

(Vi har fortfarande inte hittat kameraladdaren, jag blir fan galen! Tråkigt att inte kunna knäppa några kort på Albin, eller kort över huvudtaget. Måste leta ordentligt någon dag då det finns lite tid över.)


Kommentarer
Postat av: Emma

Vilken dag och vilken shopping under billig slant. För det tycker jag man kan säga :) Gina och Cubus är med mina favvo butiker, Gina speciellt :) Smart grej med en spargris till körkortet... De blir han glad för när han blir stor :) T.o.m M snackar om att göra så och då kan jag säga att jag är inte ens gravid haha :) Börja i tid kanske ;)

Kramar

2009-10-12 @ 08:56:50
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: Madeleine

åh vad härligt d låter ;-) kanon shopping ju!!! händer idag då??

2009-10-12 @ 09:39:30
URL: http://www.muppsan.com
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Med oss är det bara fint :)

Hur är det med er då?



Kramar

2009-10-13 @ 06:23:50
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: LL

Hej... Vad köpte du för fint på ikea och polarn? Kanske du kan lägga ut nå bilder. :)



Hoppas allt är bra med er.. Kram

2009-10-13 @ 18:11:21
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Emma

Jadå allt är bara bra med oss.. Lite seg men ok. Varit aktiv idag med att hjälpa mamma och pappa på pärelandet så har en hel del värk men men smällar man får ta :) Fick ju pizza till kvällsmat ;) Hur är det med er då?

KRAM

2009-10-13 @ 21:25:41
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0