Skengravid med fantombebis

God förmiddag!

Har tänkt färga ögonbrynen väldigt länge men det har inte blivit av trots att jag har grejerna hemma, men nu är det äntligen gjort. Just nu sitter jag med en kaffemugg & en macka här i sängen och njuter rejält av lugnet.
Det är inte alls min vecka. Vi vaknade 5.30 i morse, Albin var skittrött men ville inte somna om, så efter 1,5 timme gav jag upp. Samma var det när jag skulle lägga den otroligt trötta lilla mannen, höll på i 50 minuter innan han somnade. Jag har kännt mig fruktansvärt trött (värre än vanligt), knepig i kroppen, tung i huvudet, haft ont i ögonen och kännt mig allmänt nedstämd hela den här veckan och är så fortfarande. Jag förmodar att det kanske beror på mensen, tydligen så brukade mamma vara exakt så när hon hade mens. För mig så brukar inte den här lingonveckan märkas så mycket, mer än att jag kan ha ont ibland. Oftast är det bara lite ont, men ibland kan det bli värre...

Igår hade jag inte lite ont, utan jag låg och grät & kved här på morgonen. Ont i magen är fan det värsta som finns, och jag blir så rädd ibland då man inte riktigt vet vad det beror på när man har sådär fasligt ont. Och inget brukar hjälpa för mig. Sen när man har Albin och är själv också, gör ju inte saken roligare. Pratade med Tommy i telefon och han kunde ju inte göra så mycket eftersom han jobbade, men han fick ju höra min smärta lite. Albin blev lite fundersam också, han märkte på mig att det inte var bra. Kom och gjorde sina "gos-ljud" och kramade mig flera gånger. 
Jag måste iallafall ha haft en himla tur igår, jag gick böjd en liten stund och gjorde läten ifrån mig. Sedan tog jag några tabletter, som annars inte brukar hjälpa mot nånting, men jag tänkte att jag måste ju prova! Värmde rispåsen i micron, la den på magen och la mig under filten i soffan. Kors i taket så var Albin relativt snäll också, lekte lite själv och kom till mig några gånger för att bland annat "hoppa" på magen, vilket inte alls var så trevligt. Redan efter cirka 20-25 minuter blev det iallafall mycket bättre, och gud vilken känsla det är när sånt börjar släppa. För jag trodde nästan att jag var skengravid med en fantombebis och skulle till att föda.

Senare på eftermiddagen så tog Tommy med Albin och for iväg för att hälsa på sin vän Ulf med familj, så att jag skulle få vara själv en stund. Vilket var väldigt behövligt och skönt! Först satt jag och skrev ett brev som var tvunget att skickas iväg igår, så jag fick låna svärfars bil för att åka och posta det. När jag kom hem så började jag möblera om i vårat lilla kärleksnäste, och det blev mycket mycket bättre. Plockade & fixade lite här hemma som vanligt och efter det så tog jag mig ett varmt och skönt bad. Jag låg där länge! Rakade benen, och gjorde även hårinpackning, vilket jag måste börja göra lite oftare känner jag.
Annars var det rätt lugnt här på kvällen. Tommy tog med Albin för att se Modo-matchen hos sin far, Albin fick se första perioden. Sedan kom han hem, bytte blöja, kläder, borstade tänderna, fick flaskan vid åtta och somnade gott. Jag satte mig för att vänta på Desperate Housewives, som var väldigt bra igår...


Kommentarer
Postat av: Emma

Hahaha... ursäkta skrattet men det lät bara så roligt :) Tur iaf att det är bättre idag sin stackare!

2009-10-28 @ 15:33:38
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0