Snart inskolning

På Måndag ska jag börja inskola våran lilla buse hos dagmamman. Det är med blandade känslor måste jag säga. Jag har gruvat mig för detta i månader, det är en av sakerna som går runt i min skalle och oroar mig mycket. Det kommer säkert gå ganska bra, men jag kan ändå inte låta bli att tänka och känna oron. Det är mest gällande hans sömn och ätande, även hans extrema överaktivitet. Man kan ju hoppas att det ska gå bättre än man tror, har hört att det ofta kan vara så. Med barnen och dagmamman kommer det nog gå jättebra iallafall. 

Samtidigt så ska detta bli så otroligt skönt! För oss båda tror jag. Jag behöver verkligen få vara lite för mig själv nu med min trötthet, dåliga sömn och den hemska värken. Jag måste försöka få återhämta mig lite efter alla dessa månader. Och Albin behöver ju även komma ifrån mig, komma hemifrån och få leka med barn. Det är bara nyttigt! Han kommer nog trivas med barnen, och dagmamman är ju så bra! Jag längtar bara tills inskolningen är över och man vet att det går bra med allting. Han kommer att vara där 15 timmar i veckan till att börja med, så får vi se sedan hur det blir. Det beror på hur det blir för mig med jobb så småningom.
Men när han är hos dagmamman så ska jag försöka njuta lite av att vara själv här hemma, kunna få lite gjort, vila så mycket jag kan, försöka komma ut och röra på mig lite, köra min sjukgymnastik och kanske även börja hos kuratorn så småningom(?)

Just nu har jag mina två fina änglar bredvid mig i sängen och båda sover sött. Vi får väl se när jag slocknar, natten till idag somnade jag nog kring 3 tror jag. Måste verkligen skaffa oss en liten tv att ha i sovrummet. Jag tror att det vore kanon, så att man kanske kan slå på en film eller nåt. För jag brukar ha lättare att somna då, av någon konstig anledning. Annars ikväll har jag bara sett på Mammas pojkar, som jag konstigt nog fastnat för...


Otroligt söt bild på våran Abbe ♥


Kommentarer
Postat av: Emma

Förstår du din oro, men du ska se att det blir precis som du säger - as kalas! Försök att inte oroa dig, tror lillen kan känna av sånt.



och angående bilden, jag förstår exakt vad du menar med otroligt söt bild man smälter ju :)



Kramar♥

2009-11-20 @ 11:53:26
URL: http://ihuvudetpafrokennilsson.blogg.se/
Postat av: MammaIda

Jag hade ju hellre haft HM här, tro det skulle gå mycket bättre än Lindex iaf.

Ja, visst är hon söt - även fast de är som ett monster ibland :D

Det är så roligt då man tar fram kameran ibland, vad de smilar upp sig - Albin är galet söt!



Kram!

2009-11-20 @ 14:43:49
URL: http://juliasmammaida.blogg.se/
Postat av: M.

Det kommer nog gå bra med inskolningen :) Håller tummarna för er iallafall :)

Vi kan börja ta promenader sen så man får röra lite på sig ^^, Jag behöver verkligen göra det :P Gick upp för kapellbacken för några dagar sen och jag kippade efter andan när jag hade kommit fram haha:P

2009-11-20 @ 23:23:23
URL: http://emanuelsmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0