Lämnade Albin idag!

Vi hade faktiskt en bra natt inatt. Albin sov inne hos oss som vanligt, och jag tror nästan att jag lyckades somna till klockan 1, kors i taket! Jag var såklart väldigt trött i morse ändå, men det fanns en som var tröttare - Albin. Gud vad han sov gott, han vaknade till liv vid 07.45. Det blev lite stressigt eftersom vi skulle vara hos dagmamman 8.30, men det gick! Men snacka om typiskt, en som är så lättväckt och dålig sovare annars ska såklart sova jättegott när man ska upp och har en tid att passa. Vi kom iallafall till Ragnhild i tid, började leka för fullt. Jag har ju fått en kompis där, lilla Cornelia som vill leka med mig hela tiden. Hon är så söt och go! Strax efter halv tio var det dags, då fick jag vinka & ge slängpussar till min lille son och fara därifrån. Han blev såklart väldigt ledsen, ja det är fasen inte roligt. Men det hade gått ganska bra sedan ändå, tills han började bli väldigt trött. Jag kom tillbaka halv tolv och då var det en som var lycklig över att få komma till mamma. Han hade ätit väldigt dåligt, men det förstod jag att han skulle göra. Det gör han ju nästan alltid tyvärr... Var kvar där och surrade en stund, sedan åkte vi hem och lilleman somnade gott. Han sov i nästan 3 timmar, i sin egen säng! Man blir nog väldigt slut av att börja hos dagmamma och leka med barnen? :) Imorgon blir det samma tid som idag - 8.30 till 11.30 och så blir han lämnad av mig igen. Hoppas att det går bra. Det blir nog lite roligare då iallafall eftersom hans kusin Edvin också är där då. Just nu har jag två sovande grabbar här bredvid mig och jag ska väl också försöka sova. Skönt att vi fått helg nu, Tommy är ju ledig imorrn. Då blir det städning och andra måsten här hemma. Har redan satt adventljusstakar i vardagsrummet och vårat sovrum. Måste även fixa något till Albins sovrum och till köket. Mysigt med advent, men vart är känslan? Det är nog svårt när man ser grus & gräsmatta ute och ofta har plusgrader, så här i slutet på November? Får hoppas att både känslan och snön kommer innan jul iallafall. Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0