Heartbreak Hotel

I morse vaknade vi ganska så tidigt och klev till slut upp hela familjen. Vi åt frukost, myste, lekte och tittade lite på tv i vanlig ordning. Albin härjade på för fullt! Tommy var tvungen att åka iväg till Brorssons en stund för att hålla på med kedjor. När han kom hem igen fick han ta ett bad med sin son, och gud vad Albin tyckte det var roligt idag. Han blev till och med sur när jag lyfte ur honom, stackarn!

På eftermiddagen var vi och handlade lite, Albin fick träffa sina älskade ica-brudar. Sedan hem för lite middag. Kennet och Jonna kom förbi en sväng idag också och Albin fick leka mera. Vi surrade lite, sen skulle dom börja bege sig hem till Umeå.
Efter det var Abbe riktigt grinig av någon anledning, han var väl delvis trött men jag tror att magen tjorvade också. Då klädde grabbarna på sig och så fick lilleman följa med till pappas jobb. För där brukar han ju trivas som fisken, och det gjorde han även idag. Han fick ratta och växla lite i lastbilen, och vara med vid dieselpumpen som han verkar vara väldigt intresserad och faschinerad av. Tro om det lutar mot lastbilschaufför i tredje generationen?
 
Lite senare fick vi besök av Kajsa och Jim, eller Kacka & Je på Albins språk. Han blev lika glad som vanligt och fick leka av sig lite med Kajsa, inte för att han någonsin får slut på energi men han hade roligt iallafall. Han fick även ge dom ett fint kort på honom som jag hade framkallat åt dom.

När han hade somnat efter åtta-tiden så myste vi vuxna er oss i sofforna för att se på tv och invänta Söndagsfilmen Heartbreak Hotel. Jag & Tommy hade ju faktiskt aldrig sett den. Den var lite seg, men ändå ganska bra, rätt rolig. Både Helena och Maria spelar ju bra iallafall. Vi åt lite popcorn, ostkrokar och drack cola. En riktig mysSöndag!

Nu så sitter jag här i sängen, bredvid mina två älskade killar som redan sussar gott. Jag är trött som vanligt, men vet ju att jag inte kan somna på ett bra tag så det är bara att försöka roa sig en stund. Har iallafall tagit piller, så vi får se om dom ger någon verkan ikväll...




Kommentarer
Postat av: Mamma Russin

hihi, vi tittade på den med.. jag har sett den förr men jag gillar den och skrattar gärna igen åt den.. :)



KRAM

2009-11-16 @ 17:09:19
URL: http://enburkrussin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0