Milda makter

Idag har det varit en lång dag, en bra dag och det har hänt mycket. Det började med en vanligt natt och morgon. Sedan gjorde jag och Albin oss i ordning och medan mamma gjorde sig i ordning så jag jag & Albin ut och gungade. Han riktigt älskade det, tyckte att det var jättekul. Och då tycker såklart jag också att det är kul. Mitt lilla hjärta, hur kan det komma sig att man kan älska en person mer och mer för varje dag som går? Det är fascinerande!

Sedan åkte vi ner på stan, mamma gjorde något ärende på banken. Jag gick på "Skattkistan" en sväng där jag bara köpte ett litet gulligt Nalle puh pussel i form av klossar i 9 delar.
Sen gick vi vidare till Hälsokost, där jag fick en tablettkur av mamma. Det är en sådan som renar kroppen från slaggprodukter och jag vet att den är bra. Har använt den förut. Det är ju en bra start när man ska gå ner i vikt. Kuren är på 20 dagar och under den tiden får man inte äta socker eller rött kött till exempel. Jag ska börja på Måndag, det kommer bli tufft men nyttigt och bra för mig.

Albin åkte såklart vagn och vi gick & gick för att få honom att somna. Det tog en himla tid, han var sjukt trött. Men jag har ju en "tjurig" liten son som gör allt för att hålla sig vaken, han tvingar sig själv att ha ögonen öppna. Men när han till slut slappnade av och blundade så somnade han direkt. Då gick vi in på kinarestaurangen och åt god mat. Han vaknade just när vi ätit upp, så det blev en liten powernap.

Efter maten så ringde jag Ida och bestämde träff. Så min kära mor åkte hem. Jag & Albin åkte till Ida & Noah där vi hade en väldigt trevlig stund. Vi vuxna drack kaffe & surrade och pojkarna lekte en massa. Dom var så otroligt söta och jag tog många fina bilder.
Sedan helt plötsligt gjorde Albin mig chockad, glad och stolt. Han satt med mig på golvet, då han helt plötsligt tar tag i gåstolen och reser sig upp till stående, helt själv! Herregud vad allt går fort, jag blev verkligen chockad, men som sagt väldigt glad och stolt. Fick nästan tårar i ögonen när jag berättade det för hans pappa senare när vi kom hem. Han blev såklart lika glad och stolt han med. Våran duktiga kille! Men tack Ida och Noah för en väldigt trevlig stund, ska vi självklart göra om snart.

Det blev såklart lite gåstolsrace

Tuggade på varsin snusdosa

Söta goa Noah ställde upp på posering

Min söta älskade Albin

Båda grabbarna ligger på golvet och leker & myser


Och tar varann i hand


Kommentarer
Postat av: Frida

Han är så söt!!

Mysigt att få en lunch med mamsen, & konamat älskar jag.

Hoppas att han får sova gott i natt din lilla Albin.

Puss & gonatt<3

2009-05-15 @ 23:27:04
URL: http://fantastiskamamman.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Nu har jag inte hunnit hajat hur gammal Albin är?



När mina barn närmade sig 7-8 månaders åldern så var det viktigt att de sov en gång på förmiddagen och en gång på eftermiddagen. Dock inget sova efter kl 16,30 för att slippa knas med nattningen. Blev det bara en sovstund på dagen så "orkade" dom inte sova hela natten.



När det var runt 11-13 månader så blev nattningen helt förstörd ifall det skulle sovas 2 ggr per dag. Sovningen fick bantas ned till en gång efter lunch och inte efter kl 14,30 för att inte störa nattningen.



Alla barn har ju olika behov av att sova. Allting hänger ju också ihop lite med hur dags de vaknar på morgonen.



Ha det gott!



http://mammagladh.blogg.se

2009-05-15 @ 23:34:47
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Ida

Åh vilka fina bilder du fick :D Måste du skicka till mig sen :P Tack så mkt själva för idag :D

2009-05-15 @ 23:40:34
URL: http://Noahsmamma.bloggagratis.se
Postat av: Ung pappa till Inez

VIlka fina bilder :)

2009-05-16 @ 08:55:11
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com
Postat av: carola

åh så goa killar..

gåstolsrace, tänk dig ett gäng småttingar i en gympa hall..va kul:)



Hoppas ni får en trevlig helg

2009-05-16 @ 14:30:20
URL: http://mammacarola.blogg.se/
Postat av: Hallonmamma

åh! Vilka charmtroll!

2009-05-16 @ 18:58:18
URL: http://hallonmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0