Fullspäckat schema

Ja nu är det fullt upp känns det som. Det ska tvättas en massa, diskas, dammas, dammsugas och plockas. Ska byta sängkläder och byta gardiner i vårat sovrum. Just nu ligger Tommy & Albin och tar en förmiddagslur, så jag passar på att sitta här en sväng i lugn och ro. Har inte haft tid innan.

Igår jobbade Tommy 12 timmar och det gick bra, han är så duktig så! Jag & Albin var ju hos Elin en sväng. Där blev det kaffe & muffins och Albin körde runt i gåstolen. Han var så snäll & go. Blev lite grinig där en sväng för att han var så trött men det gick över efter ett tag. Vi for därifrån strax efter halv fyra och Albin somnade ju såklart i bilen ganska snabbt. Då kan man ju inte ta ur han utan att han vaknar. Så jag körde runt i bilen i över en timme så han fick sova.

När Tommy var klar strax efter fem så plockade vi upp honom på Brorssons och for hem. Han fick ge Albin middag medan jag satt och andades en stund. Jag var lite slut efter en natt, morgon och heldag ensam med busungen.
Sen kom Kennet & Jonna. Då tände karlarna grillen, jag stod och diskade och Jonna gjorde mig sällskap medan hon var Albins lektant inne i köket.

Jag gjorde även en god sallad och Jonna hade gjort en väldigt god tsatsiki som dom tagit med. Flintastek var det som grillades och till det hade vi både potatisklyftor, potatissallad och bearnaise. Ja det var så gott att jag vet inte vad, och jag kan lova att det var längesen jag blev så mätt. Albin somnade vid nio, han var uppe lite på övertid.
Jag drack lite rött vin också, det satt fint. Jonna hade cider och Tommy & Kennet drack öl. Vi hade iallafall väldigt trevligt och det blev god mat över som jag & Tommy kan äta idag.

Det är ju kanonväder idag, blå himmel, sol och värme. Så man känner ju mest för att gå ut och bara vara. Men det har vi inte tid med förrän vi är klar, och det kan ju ta ett tag.



Kommentarer
Postat av: Em

Sv;



Dar ser man, vad roligt! :)



Hoppas ni far en fin 1 maj! Kram.

2009-05-01 @ 11:21:17
URL: http://mammaochbullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0