Sjukligt

Det var inge roligt igår kväll, Albin vaknade gång på gång. Till slut (vid halv elva) var han riktigt förbannad. Fick ta tempen, hjälpa honom att bajsa lite för man märkte att det var problem där. Han var väldigt pruttig. Han ville verkligen inte äta, men efter ett tag fick jag i honom litegrann.

Han var jättetrött, så vi la honom i sängen och han somnade direkt. Men varje andetag han tog lät högt och snörvlande. Han andades såklart med näsan och sög på tutten. Det var så synd om honom, till slut vaknade han ledsen och arg. Vi fick ta upp han igen. Jag gick och hämtade "Näsfridan", droppade koksalt i näshålen och sög sedan ur det som fanns. Han blev helt vansinnig. Men det gick över ganska snabbt. Vi la han och han somnade gott och andades mycket bättre.

Han vaknade mycket under hela natten. Både jag och Tommy gick upp en massa. När vi vaknade i morse så kände jag mig jättedålig, det gjorde jag ju igår morse också. Men värre idag, sjukt ont i halsen och en grym trötthet. Ondare än vanligt i kroppen. Och inte nog med det så fick jag även mensen i morse. Tommy klev iallafall upp med Albin, jag fick ligga kvar och sov väl till tio. Väldigt skönt och behövligt.

Just nu sitter han nöjd i gåstolen efter att ha ätit gröt och päronpuré. Jag dricker kaffe och äter äggmackor och pappa Tommy är hos tandläkaren för att laga ett hål. Sedan ska det fortsätta plockas och städas här hemma. Usch vad man kan må dåligt när det är stökigt, smutsigt och i oordning. Det ska det bli ändring på idag. Än så länge har jag tagit disken och torkat av en massa i köket. Sedan blir det att tvätta en massa tvätt. Vi ska byta sängkläder. Det ska dammas, dammsugas och rengöras i badrummet. Väldigt jobbigt göra nu när man inte är pigg & fräsch. Men vad göra? Det märks på Abbe att han inte är pigg...

Det är fint väder ute, eller det börjar bli molnigt nu. Men solen tittar fram. Synd att det blåser så mycket, precis som igår.

Jag glömde att berätta igår att när jag och Albin var ute med vagnen på eftermiddagen så träffade vi Lillemor och hennes Axel. Dom skule hem och fika med Helen & Hugo, hon bjöd med oss så vi slog följe. Gud så gott fika, den godaste morotskakan jag ätit i mitt liv!

Hoppas ni har en bra dag?

Kommentarer
Postat av: Emma

Ja då har vi samma sak att se fram emot iaf några dagar. Enda jobbiga med o vara kvinna ;)



Då har du inte smakat M's systers morotskaka, den är bokstavligt talat världens godaste :D



Utöver det har min dag varit helt ok :) Din då?

2009-03-18 @ 14:13:39
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: madde

igår hade vi regn och blåst så blev så glad att det var sol idag tänk vad det påverkar ens humör*händer ikväll då?

2009-03-18 @ 14:38:36
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: »» Michaela / Bloggdesigner ««

sv; ja det är ju det :D speciellt med vitlök <3 hahaha :D

2009-03-18 @ 16:44:42
URL: http://soeticz.webblogg.se/
Postat av: Carolina

Usch, det är verkligen inte roligt när de små är sjuka! Hoppas ni blir friska snart!

2009-03-18 @ 22:02:30
URL: http://carolina1979.blogg.se/
Postat av: Sofia

Fy fan, stackars dig! Sjuk bebis, sjuk själv och mens på det- kul. Hur fasen orkar du städa i ett sånt läge?

Näsfridan är ju faktiskt kanon, man blir helt paff över hur mkt snor det går att suga ut från en sån liten näsa!:O

2009-03-18 @ 22:46:32
URL: http://tobiq.blogg.se/nyblogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0