Kitty katt ger mig spratt

Jag glömde ju att tala om en sak. Igår kväll pratade jag som vanligt med mamma i telefonen och skulle säga god natt. I slutet av samtalet så berättar hon att Kitty varit borta sen i förrgår kväll, alltså idag blev det ju i förrförrgår kväll (om man kan säga så?). Jag blev såklart orolig och lite lätt grinfärdig. Höll masken väldigt bra eftersom vi hade folk här. Annars hade jag bergis bölat.

För er som inte vet så bor våran katt Kitty hos min mamma och pappa. Hon har gjort det sen i somras, då vi spenderade mycket tid där och hon fick vara ute så mycket. Hon behöver vara ute och mår dåligt och blir alldeles för jobbig att ha som innekatt. Så därför fick hon bo hos dom tills vi hittar annat boende och kan ha henne ute. Jag hoppas verkligen att det blir inom en snar framtid, iallafall inom detta år!

Eftersom vi ska till mamma & pappa idag så kände hon sig nog tvungen att berätta det igår kväll. Mamma hade väntat i hopp om att hon kanske skulle komma tillbaka. Ibland kan dom ju ge sig iväg och vara borta ett längre tag. Men så här länge, då börjar man ju fundera. Katter har också tyvärr en tendens att försvinna lätt där hemma där dom bor i skogen. Det finns mycket rovdjur och liknande som tar katter.

Men idag så hade mamsen skickat ett sms till mig, och gissa vad lycklig jag blev direkt jag läste : "Kitty kom hem i morse". Åh så skönt, så slipper jag oroa mig för henne. Hon var antagligen ute på friarstråk som dom brukar vara i Mars månad? Hon är ju inte steriliserad, och alla hankatter uppe i Trolldalen där mamma & pappa bor är kastrerad. Så antagligen begav hon sig lite längre för att få göka lite. Kanske det blir babyboom för våran lilla gumma framöver?
Hon kan verkligen ge sin "mamma" ett spratt iallafall.

Men visst är hon fin?



Kommentarer
Postat av: Sofie

Ja vi ska åka och titta.. Har köpt kvalserie-paketet så.. :) har haft biljetter hela säsongen :)

Tror ju dock inte att jag lär kunna se alla matcherna precis då bebisen är beräknad till 25 mars så men vi har en annan kille som köper min plats dom gångerna jag ej kan gå..



Man tycker det är ju bara att sitta och se hockey men inte så lätt eller bekvämt längre...

Alla pågarna tittar bara roligt på en när man ska på toa i VARJE paus... haha...



Jätte fin liten katt... :)

2009-03-22 @ 11:51:53
URL: http://lillgarden.blogg.se/
Postat av: Zarah

fin katt :)

2009-03-22 @ 12:44:40
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Lena

Ronja gör lika... Men hon kan vara borta i veckor. Det har hänt...



Sådan mor sådan dotter. ;)



2009-03-22 @ 18:14:38
URL: http://axelsmamma.blogg.se/
Postat av: Zarah

ja verkligen!

2009-03-22 @ 22:10:25
URL: http://zlundin.blogg.se/
Postat av: Tösens M a m m a

Så söt katt...

2009-03-23 @ 09:44:23
URL: http://bomullstussen.webblogg.se/
Postat av: Emma

Vilken sötis till katt :) Synd det är en hona, min katt vill paras! :D

2009-03-23 @ 11:03:27
URL: http://niiilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0