Enormt imponerad!

Ja, nu är jag hemkommen efter att ha suttit i en biosalong i över 2,5 timme. Det resulterade i en jävla träsmak i arslet, ryggvärk och vingliga ben. Men det var det värt, 100 gånger om. För jag är grymt imponerad. Jag tror att detta var den bästa film jag sett - Män som hatar kvinnor.

Den var hemsk & brutal, otroligt spännande, med en gnutta humor och sorg. Allt i ett alltså.
Jag tror, precis som jag sa förut. Att det var lika bra att jag inte hade läst boken, om inte bättre!

Och Mikael Nyqvist, vilken man! Jag har älskat honom i andra filmer, både för att han är en bra skådespelare, och för att han är så charmig när han ler. Och Noomi Rapace då? Hon spelade så enormt bra och jag tycker att hon var stentuff som ens klarade av den rollen. Ja, jag är riktigt imponerad som sagt!


Albin har sovit som en stock när jag varit borta. Bara vaknat några gånger och velat ha nappen. Vi får se hur resten av kvällen och natten blir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0