Färdig och slut

Denna eftermiddag har varit sjukt jobbig. För det första har jag varit grymt trött. Och Albin har varit jättetrött och knappt sovit nånting, som jag redan sagt. Det resulterar ju i att han blir mer gnällig, mer krävande och alldeles övertrött. Kände att jag var tvungen att gå på ica och handla. Så jag gjorde mig i ordning, klädde på Albin, tog vagnen och gick ut. Först gick jag en sväng i hopp om att han kanske skulle somna innan affären. Men icke! Gick då in och började plocka, gungade lite på vagnen. Till slut somnade han. Jag handlade klart allting, köpte bland annat Sex And The City - The Movie för endast 99 kronor. Så den ska jag se så fort jag kan.

Sen gick jag hem, Albin sov fortfarande, så han fick ligga kvar i vagnen. Sov nog nästan en timme. Tog upp honom, gjorde i ordning middag och började ge. Men han var helt vansinnig. Tog någon tugga, fick utbrott. Lugnade ner sig, tog nån tugga, fick utbrott. Till slut så gick det inte längre. Provade att sätta honom i mitt knä för att mata, men det gick inte heller. Då gav jag honom tutten och la honom i famnen. Ögonen började rulla direkt och han somnade såklart. Jag kunde ju inget annat göra än att lägga honom. Han sov då i ungefär två timmar. Vaknade för ett tag sedan, strax före åtta. Då värmde jag en flaska mat som ha har fått nu. Och nu sussar han gott igen.

Jag kan säga att det sitter en väldigt gruvsam och nervös mamma här just nu. Hur fasen ska fortsättningen av denna kväll och natt bli?
Tommy kommer ju hem sent och har kört, så han kan ju inte ta något inatt och inte heller kliva upp först med Albin imorrn bitti. Det är bara på att hålla tummarna på att det går hyffsat, men då ska jag ha en jäkla tur. Lär väl vara en zombie imorgon, men det bjuder jag på.

Sitter iallafall och borstar tänderna just nu och har gjort klart allting. Tänkte faktiskt lägga mig, jag är så illa tvungen. Då kanske jag kan få någon timmes sömn?
Jag är dessutom knepig i magen, men får skylla mig själv. Drack ett glas oboy idag, med vanlig mjölk. Jag ska ju egentligen dricka laktorfri mjölk. Så det resulterar i lite mindre trevliga toalettbesök.
Klockan är nu 20.30. Ska ringa mamma och Tommy och säga godnatt nu bara. Sedan krypa ner i sängen, möta rädslan och försöka somna, ensam. Jag återkommer imorgon.

GOD NATT!


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vilken söt kille!!!

2009-03-27 @ 07:48:53
URL: http://mammamatilda.blogg.se/
Postat av: Nina - This is who I am ♥

godmorgon !:)



kram

2009-03-27 @ 08:27:44
URL: http://totalflopp.blogg.se/
Postat av: MammaRussin

hej gumman..

hoppas du har fått sovit lite inatt.. det skulle du behöva!! :)



kramkram

2009-03-27 @ 09:13:41
URL: http://www.enburkrussin.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0