Sen uppdatering

Som vanligt nu för tiden... Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Men natten var iallafall okej, eller lillgubben skötte sig väldigt bra faktiskt. Han sov i eget rum och jag tror att han bara vaknade två gånger under natten. Jag hoppas att det är på väg mot en förändring och att det stannar så. Det vore skönt för oss alla tre. Jag har som vanligt svårt att somna på kvällarna och det förstår jag inte vad det beror på, för egentligen är jag ju trött. Jag är ju som en zombie hela dagarna, varje dag. Men när det kommer mot spöktid så är det tydligen min tid. För då piggnar jag till lite.

Dagen har varit till belåtenhet. Jag och Albin följde med mamma till Långsele för att hälsa på min mormor på tidiga eftermiddagen. Där blev det en kopp kaffe och lite småprat. Albin fick sig en flaska välling och sedan begav vi oss mot Ramsele. En ganska jobbig och spänd resa pga att bilen inte är som den ska. Så man hade oron där hela tiden att det skulle hända något, men det gick bra och vi kom hem helskinnade.
Här hemma så lekte vi, myste och gick på ica och handlade lite. Efter det så lekte vi lite igen och så fick Albin sin middag. Sedan fick han sitta i sin matstol och titta på när jag gjorde min middag, som idag bestod av köttbullar, makaroner, brunsås och lingonsylt. Inte alls dumt om jag får säga det själv. Blev en överfull matdosa som Tommy får ta med sig på arbetsdagen imorgon. Han är ute och kör nu också, men kommer antagligen hem vid tolv. Det blir skönt att inte behöva ligga själv i sängen.

På tal om annat så är jag så glad att jag har hittat en välling som Albin gillar och mår bra av. Varken majsvällingen från Semper eller milda havrevällingen från Nestlé har fungerat. Men så köpte jag Sempers välling med ris & vete, för att prova. Den älskar han! Han bäljer i sig hela flaskan direkt och den verkar fungera bra. Så då har man mer än ersättningen att ge honom. Känns väldigt skönt.
Nu ska jag kika runt lite som jag brukar och invänta älsklingen...

Kommentarer
Postat av: M A L I N

sv: hehe skönt det då!



tänkte snart lägga mig faktiskt..

2009-06-04 @ 22:44:08
URL: http://www.malinh.com
Postat av: Emma

Har du kommit i samma period som jag, vet inte va man ska skriva? De låter ju exakt likadant från dag till dag känns det som :(



Sv: Jaha du gissar på det, men de kan jag säga att det är vi inte... än iaf haha ;)



Vi kom hem för ca 30 min sen, vart på middag hos emil och sofie som alla andra torsdagar :) Ä så himla trött men kan inte sova :(



Kram

2009-06-04 @ 22:56:12
URL: http://niiilsson.blogg.se/
Postat av: mammagladh

Vad skönt med en välling som kan fungera.



Barnvaktsdilemma i bloggen, välkommen.

http://mammagladh.blogg.se

2009-06-05 @ 00:22:48
URL: http://www.babymind.se
Postat av: Lise-Lotte (mamma)

Jag tycker du hade mycket att skriva om... Jo, jag vet att barnen blir väldigt gnälliga om de inte får sova.

2009-06-05 @ 08:12:27
URL: http://supermum.blogg.se/
Postat av: ung pappa till Inez

Vad är det för konstigt med bilen?



Okej, hur går det med smakportioner för Albin eller har han börjat äta "riktig" mat?

2009-06-05 @ 08:28:18
URL: http://ungaforaldrar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0