Borta bra, men hemma bäst

Tänk att det alltid är så, spelar ingen roll när, hur eller vart man är så är det ändå alltid skönt att komma hem till sitt. Bortsett från att man stör sig på denna skitiga lägenhet som behöver total storstädning. Men en sak i taget. Nu är vi helt slut efter denna helg, men nöjda och belåtna. Vi har shoppat en massa saker på IKEA såklart, kläder åt Albin, lite kläder & smycken åt mig och även Tommy hittade sig några plagg och ett par skor. Vi har umgåtts med Albins gudmor Camilla och hennes sambo Fredrik. Vi sov över hos dom från igår tills idag. Där har vi snackat, myst, käkat taccos och haft allmänt trevligt. Har faktiskt ätit underbart gott lösgodis, skit samma! Vi såg en film igår kväll också - "I taket lyser stjärnorna" - en jättebra film, även om den är lite fjantig ibland då den är lite av en ungdomsfilm. Men ändå bra och väldigt gripande. Den rekomenderar vi!
Albin har varit jätteduktig i helgen iallafall, han har skött sig bättre än jag hade kunnat föreställa mig. Och det verkar lyckligtvis som att hans nätter börjar bli bättre. Dom senaste två nätterna har varit underbara. Så det är bara att hålla en tumme på att det fortsätter. Men man ska ju inte ropa hej för tidigt, som man brukar säga. Han var på väldigt dåligt humör igår kväll, och det var inte konstigt för han var verkligen sjukt trött och det var liksom för sent för en liten lur och samtidigt alldeles för tidigt att lägga honom för natten. Men hä hemma är ju vi van att kämpa för att hålla han vaken och även höra hans gap osv. Men det kändes inte riktigt lika bra när man har andra att tänka på och när man inte är hemma. Så vi gav upp strax efter halv sju och gav honom flaskan. Det gick inge vidare ändå, tog en stund innan han somnade och vaknade efter bara 30-40 minuter ungefär. Då fick han komma upp, det var kört. Lite senare var det bara att jobba på igen, och till slut somnade han gott och sov hela natten fram till halv sju. Vaknade bara en gång under den tiden. Gissa vem som var lycklig i morse? :)
Nu är vi som sagt hemma, kom hem runt halv sju ikväll. Tog in allting från bilen, och det var inte lite! Packade upp allt vi köpt och jag började fixa lite med det medan Tommy försökte roa Abbe.
Sedan har jag kollat på teve och känt hur hemskt trött och slut jag är. Har så otroligt ont i kroppen att det är hemskt. Så nu tänkte jag ta en tablett och göra mig klar för sängen. Imorgon kanske jag kan berätta och visa mer ingående vad vi har inhandlat.
Förresten så sover Albin i sitt egna rum, själv, för första gången nu ikväll och inatt. Så vi får se hur det går, håller tummarna!
GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: madde

vi får hoppas att solen kommer*

2009-06-15 @ 00:20:05
URL: http://mrsmaddy.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej vännen..

den filmen var ju jag och Lo och såg på bio när den gick ... jag grinade som en tok och Lo med.. där satt vi och höll varandar i händerna och grinade när hennes mamma dog.. sååå bra film, mycket gripande...



kramkram vännen..

2009-06-15 @ 00:27:58
URL: http://enburkrussin.wordpress.com
Postat av: Amanda

Vad härligt att få umgås med kompisar, äta gott och bara vara! det behövde ni tror jag!

Skönt att Albin sovit bättre också. Hoppas han fortsätter med det!

Kram

2009-06-15 @ 07:27:19
URL: http://creyla.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0