Surkärring för en minut

Den här dagen har bestått av mycket umgänge med olika vänner. Först klockan 11 kom Jessika hit. Då började det med att jag fick två fina växter, vilket verkligen behövdes och Albin fick en "Lastbils chaufför" - keps. Det tackar vi så mycket för! Sedan hände det en liten olycka, fast som ändå var ganska rejäl. Albin stod vid bordet och ville ha flaskan som han inte nådde, Jessika puttade flaskan lite närmare och då han skulle greppa den så snubblade han till och slog i munnen i bordet. Det var en rejäl smäll och blodet rent ut sagt forsade. Inte alls kul, han skrek och grinade, men det gick över chockerande snabbt ändå. Fan, han var ju mycket tåligare än vad jag skulle ha varit! Men det resulterade iallafall med en sju helsikes fläskläpp, stackars mammas prins. Usch, det såg inge trevligt ut där på insidan av överläppen, och allt blod som kom också. Men han har iallafall inte stört sig på det nånting under resten av dagen. Klockan två tog vi Albin i vagnen och gick ut. När han somnade gick vi på grillen och tog varsin glass. Strax efter klockan 15 åkte min kära vän hem.

Albin hade då redan somnat efter bara 40 minuters sömn, ja jag vet inte alls vad det blivit nu. Han har dåliga nätter igen, har svårt att somna när han får flaskan och sover inte alls lika länge, tillräckligt länge för att vara han. Får hoppas att det är någon övergående period, men jag är alldeles för skeptiskt, med tanke på hur det varit. Vi får liksom inga långa bra perioder känns det som.

Men iallafall så gick vi upp och packade med oss lite av det vi behövde åt Albin och sedan for vi mot Ovanmo och hälsade på Malin & Mattias. Dom har bott i huset i cirka 4 månader nu och vi hade ännu inte varit dit, så jag tyckte det var på tiden. Vi surrade lite, gick runt på en husesyn, Albin fick käka, jag blev bjuden på jordgubbar & glass och Albin härjade runt. Sedan tog vi med oss Malin och åkte till Elin, Martin & Edvin en sväng. Albin blir ju glad bara av att se ett barn, allra helst Edvin, medan Edvin verkar bli mer och mer le sin lilla kusin och vill mest bara putta bort honom. Inte lätt att vara 2 år.

Nu ligger Albin och sussar sen en timme tillbaka. Han somnade ikväll gott av flaskan, trots sin hemska och ömma överläpp. Han lämnade till och med 50 ml, det gick inte att få i honom. Men jag är glad bara han sover och jag vet att han klarar sig bra ändå. Det har hänt förr. Över natten till morgonen klarar han sig länge. Jag har just talat med Tommy i telefonen, han trodde att han skulle vara hemma till 22.30, så det är ju en hyffsad tid ändå. Han hinner ju komma hem innan jag ska sova iallafall. Och jag har en ny tjock H&M-katalog som jag ska bläddra i ikväll när jag lägger mig, underbart!

Men innan Albin somnade, gjorde han mig ganska så sur, under en minut. Han rev nämligen ner lampan vi har i köksfönstret, och den gick såklart i hundra bitar. Det var en lampa från IKEA som kostar 69 kronor, så det var inte för kostnadens skull. Men ändå, jag gillar den och nu har vi ingen annan fin att sätta dit. Grrrr! Tro om vi kommer ha några hela prylar kvar i framtiden, eller om vi kommer måsta köpa nytt?

Så här ska den lampan se ut

Så här såg den ut efter Albins "aja bajja"



Kommentarer
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Även om Edvin just nu tycker att Albin är skitjobbig att umgås med (för han är ju bara en "bebis") så tänk nästa sommar vad dom kommer att springa och busa :)



Jag tror att vi kommer att ta en av era kattungar. Jag och Martin har pratat om det ikväll, och det känns som att vi inte vill leva ett djurfritt liv...och vi tycker absolut att Edvin ska ha ett djur. Kanske vi kan komma och titta på dom någon dag?



Kramar

2009-07-22 @ 22:05:49
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Vi kan visst tänka oss en honkatt. För vi tar absolut hellre en av er än någon annan kattunge :) Är någon av dom ljusare kattungarna kvar?



KRAM!

2009-07-22 @ 22:20:13
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Elin (Edvinsmamma)

Det går säkert bra!

För jag känner också att jag vill ta en så fort som möjligt eftersom man vill att den ska "bo in sig" innan man börjar jobba igen :)



Kramar!

2009-07-22 @ 22:37:29
URL: http://edvinsmamma.blogg.se/
Postat av: Amanda

Stackars Albin! Hoppas läppen mår bättre nu.



Trist med lampan också. Men då får man en anledning att köpa nytt.

Ludwig har också haft sönder både det ena och det andra men det får man väl stå ut med. :oP Eller försöka iaf. :o)



Kram på er

2009-07-23 @ 11:10:19
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Erika

vars är den där snygga lampan köpt? :)

2009-07-23 @ 19:12:16
URL: http://stoltmammatillmira.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0