Psyket nästa?

Ja det har varit samma nattbestyr, om inte än värre. Jag förstår inte att det kan bli värre och värre. Man tror liksom att det redan är nära på så hemskt det kan bli.
Vad fasiken beror detta på? Jag var nära till ett psykiskt sammanbrott inatt. Så trött och matt, det blev några tårar som bara kom, men jag lyckades sansa mig så det blev inget mer. Man hinner ju inte mer än somna så vaknar gubben. Om jag ens hunnit somna, det är inte det vanligaste tror jag.

Gubben somnade iallafall halv elva. Jag hade som vanligt jättesvårt att somna. Mellan halv tolv och halv två så vaknade han 4 gånger och jag var tvungen att gå upp. På den tiden hade jag ju såklart inte somnat nånting.
Efter det blev det också svårt. Sedan har han haft ungefär en halvtimme upp till en timme mellan väckningarna. Min lilla buse! Men den här natten hade han väldigt ont i magen en av gångerna då han vaknade, stackarn! Han var helt otröstlig, men till slut gav det med sig och han somnade i min famn. Samma blev det en gång i morse, försökte trösta men det gick inte. Gjorde mat och gav honom, då somnade han och sov väl vidare i 30 minuter, högst! Efter det klev vi upp.

Pratade med min kära mor förut och hon hade pratat med barnavdelningen. Ni vet, den där flaskan jag hade åt Albin, som gick sönder när den åkte i golvet? Nu ska vi få en ny sådan. Den är ju mot kramper och liknande i magen. Vi får se om den hjälper nånting så att magen blir lite lugnare på natten, och han förhoppningsvis kan sova bättre...

Jaha annars då? Ja, jag har fått i mig frulle, en sen sådan. Det blev äggmackor, min standard!
Just nu sitter jag här, Albin ligger i sin babygym - tyst och nöjd för tillfället. För en gångs skull! Hyresvärden kommer nog att bli sur sedan när han ser alla kors jag målat i taket...

Jag vet inte alls hur dagen blir. Har varken ork eller lust till att göra nånting alls. Jag måste iallafall tvätta håret för det ser ut som att jag har hällt olja i det. Längtar bara tills Tommy kommer hem, så kanske man kan lägga sig i en av sofforna och slappna av en stund.

Jo just det, beställde från Ellos igår också. Ett 2-pack pyjamaser och en robot-matta till Abbe, en tröja åt Tommy och ett par byxor åt mig - allt för bara typ 340 kronor. Och så får jag ett "resekit" gratis som innehåller necesär och hårtork. Jag behöver verkligen en hårtork, så det blir ju super!

Ciao!

Kommentarer
Postat av: johanna

:) Får hålla tummarna på att det blir bättre på nätterna om han får en sån där flaska du skriver om så ni båda får sova som ni ska för det kan ni verkligen behöva! I helgen ska jag bara njuta utav ledigheten och träna och gå långa promenader med Börje. : )

2009-01-21 @ 13:40:04
URL: http://pluppy.blogg.se/
Postat av: Jessika

Kämpa på gumman, du är jätte duktig!!! Kramar

2009-01-21 @ 15:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0