Genomgång

Jag och Albin kom som sagt till Oppe i Söndags, Olli var också där. Där blev det taccopaj till middag, var supergott. Jessika kom dit och hälsade på en sväng. Albin hade lite problem med magen den kvällen men det gick över. Han somnade vid halv ett på natten, sov till halv sex. Då åt han, sedan sov han mellan halv sju och halv nio. Så det var ju ganska bra.

Igår då så kom mamma bort till Oppe då hon var klar. Jag duschade och gjorde mig i ordning. Jag hade pumpat mat och blandat med ersättning som mamma gav honom medan jag gjorde mig klar. Klockan elva for vi ner på stan och jag kom precis i tid till Fotfavoriten. Fick min fotvård som blev superhärligt efteråt. Mina tår är inte helt bra, jag hoppas att dom blir bättre, annars måste jag höra av mig och gå dit igen. Efter jag var klar där så åkte vi till Bodéns där jag köpte några jättefina julgrejer, det var halva priset. Sedan blev det handling på konsum. Och sen åkte vi hem till Oppe och fikade. Det blev pumpning för fulla muggar. Albin var så duktig, han sov i sammanlagt 3,5 timme, från att vi åkte ner på stan tills att vi hade fikat.
Det skedde en liten olycka också, gud så irriterad jag blev. Den där ganska dyra medicinen som Albin får en gång om dagen för sin mage, fick han som vanligt igår. Men när jag sedan skulle lägga tillbaka flaskan i kartogen så for kartongen upp i botten. Den åkte alltså rätt ner i stengolvet i Oppes hall - gick i tusen bitar och all medicin åkte ur. Så nu har vi ingen, får hoppas att det går bra ändå.
 
På tal om Albin, så har han blivit mycket bättre i sin mage nu. Igår och idag har han varit som en prins. Jag hoppas att det fortsätter, att det går åt rätt håll och bara blir bättre & bättre. Gud så underbart det är!

Jag, mamma & pappa åt taccos till middag igår, det var väldigt gott vill jag lova. Olli var med också, han sov här igår för att Oppe skulle jobba på Valvet. Vi hade så mysigt. På kvällen fikade vi och såg film.

Min gulliga brorson Oliver


Olli och Abbe myser


Min lilla PRINS ALBIN mår gott framför teven


Albin somnade vid tolv, jag somnade väl vid ett. Han sov till halv sex då han käkade, fick då bröstet eftersom han är så himla hungrig på morgonen och det går då snabbare. Han sov sedan mellan halv sju och halv nio, samma som gårdagen. Duktig liten pojke!
Det går så himla bra nu när han får flaskan. Det går i bra tempo, han somnar inte, han mår bra och kräks inte i närheten lika mycket. Sen så håller han ju sig så länge, om man jämför med tidigare. Nu går det oftast 4 timmar mellan varje måltid. Det är ju jättebra! 
Så det är det som gäller nu. Jag kommer att pumpa så länge det finns mat och även ge honom ersättning. Det är ju såklart tråkigt att inte amma, hade ju helst velat amma helt i 6 månader. Men vad gör man? Man måste ju göra det som är bäst för han. Går det bättre att göra så här och han mår bättre så är det såklart att det måste bli så. Han är glad, snäll och go. Skriker och gnäller nästan ingenting, med undantag för när han ska sova på kvällen. Haha, han är så rolig, men tjurig. Han är egentligen jättetrött, men vill helt enkelt inte sova.

Jag hade ju gärna velat se Sverige som spelade inatt, men man måste ju passa på att sova när Albin sover. Så tyvärr gick ju inte det. Men dom förlorade ju ganska stort så det var ju tur att man inte plågade sig själv. Jäkligt bra av dom ändå att ta silver.

Just nu ligger han och sover här bredvid oss i soffan... Jag ska ta nånting att äta nu tror jag.
Lite senare kommer Tommy med buss till stan och jag ska då hämta han på busstationen.

Får se om man återkommer nånting senare ikväll... Hej då så länge!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0