Bra ersättare?

Denna dag har varit bra i det stora hela. Bestod ju av storhandling, ganska god mat, kaffe med wienerbröd och en hyffsat nöjd liten Albin. Idag på ica köpte jag 2 stycken små förpackningar med NAN färdig ersättning. Tänkte eftersom den stora vanliga förpackningen kostar lite så kan det ju vara bra att prova först så man vet innan man köper den.

Ikväll pumpade jag ur 100 ml bröstmjölk och blandade med 100 ml ersättning. Eftersom min lillgubbe har en tendens att oftast somna så fort när han äter på mig så vet man ju inte alls hur mycket han får i sig. Så nu vet man ju att han fått i sig 200 ml iallafall och så får vi se hur det går, hur han mår på ersättningen. Kanske att han sover bättre och längre?

Han somnade vid kl 23, så nu återstår det att se. Går det bra så kanske man kan börja ge honom ersättning som sista mål på kvällen när han ska sova... Jag vill ju verkligen kunna amma helt, jag gillar det, tycker det är mysigt och så är det ju den bästa maten. Men det är ju viktigt att han får i sig tillräckligt med mat, så man måste ju göra det man kan. Jag har ju mycket mat, men tydligen är det något sömnmedel i  :)

En glad liten sötnos  :)


Ligger och mår gott vid mammas bröst medan han dricker ur flaskan  :)


Nu vaknade han en sväng, men han behövde bara tutten och lite klapp i stjärten så somnade han om. Gopruppen där!

Imorrn vet jag inte vad som händer. Men vi ska iallafall åka till Albins farmor en sväng. Tommys ena bror är där och hälsar på just nu och det var väldigt längesen vi träffade honom. Sen skulle det behövas städas lite här hemma, även tvättas en massa tvätt. Vi får se hur det går med det.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0